حسن وحید سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: هم اکنون عقد قرارداد، پیگیری و اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی با 2 شرکت طراحان البرز سبز و ایده پردازان توسعه در شهرستان های شیروان، فاروج، اسفراین، گرمه و جاجرم و راز و جرگلان با اعتبار یک میلیارد و 426 میلیون ریال در دست اقدام است.
وی گفت: همچنین طرح ملی ممیزی اراضی اخذ سند تک برگی در قالب قانون کاداستر با یک میلیارد و 380 میلیون ریال مصوبه شده که تاکنون این میزان اعتبار تخصیص نیافته است.
وحید با اشاره به طرح استانی حدنگاری(تهیه نقشه کاداستر) اراضی ملی و ایجاد سامانه اطلاعات بانکی افزود: همچنین اعتبار مصوب این طرح یک میلیارد و 500 میلیون ریال بوده که از این میزان 300 میلیون ریال آن تخصیص یافته است.
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: طرح کاداستر شیوه‌ای پیچیده برای ثبت مالکیت است که در این روش تمامی اطلاعات حقوقی، توصیفی و مکانی اراضی ملی در قالب یک بسته جمع آوری می‌شود.
وحید با اشاره به اینکه با اجرای طرح کاداستر امکان سودجویی و دخل و تصرف در عرصه‌های منابع طبیعی وجود نخواهد داشت، افزود: با توجه به اینکه زمین خواری دغدغه اصلی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان است اجرای کاداستر به عنوان پایه مقابله با زمین خواری محسوب می‌شود.
وی گفت: در طرح کاداستر اسناد تک برگی جایگزین اسناد دفترچه‌ای می‌شوند که تداخل و اختلاف بین پلاک‌ها از بین می‌رود.
هدف از اجرای طرح کاداستر ایجاد نظامی دقیق، ساده، روان و مطمئن و قابل تغییر با زمان حاکم برامور املاک و مستحدثات کشور در تعیین محدوده های قانونی مالکیت انواع مستحدثات و اراضی متعلق به افراد حقیقی، حقوقی، دولتی ،موقوفه و بازنگری اطلاعات و نقشـه ها و نهایتا تغییر نظام موجود ثبت به ثبت نوین است.
گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک میلیون و 400 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.