به گزارش ایرنا جعفر بورنگ یکشنبه در آیین روز درختکاری در شیروان از افزایش فضای سبز در سه سال اخیر خبر داد و اظهار کرد: در این مدت 25 هکتار به فضای سبز شیروان اضافه شده است.
وی وضعیت سرانه فضای سبز شهر شیروان را مطلوب دانست اما، گفت: برنامه های در دست انجام است که سرانه فضای سبز بازهم افزایش یابد.
وی توسعه و افزایش فاز دوم شیرکوه، احداث بوستان نشاط، نوسازی پارک شهدا، احداث پارک جمهوری و ... را از دیگر اقدامات انجام شده در فضای سبز شیروان عنوان و اظهار کرد: در بحث مسائل زیرساختی، 340 کوچه خاکی در شهر شیروان بوده که در سه سال اخیر مشکل جدول گذاری و آسفالت 280 کوچه حل شده است و مابقی هم تا پایان نیمه اول سال 96 به اتمام خواهد رسید.
فرماندار شیروان هم گفت: در خصوص درختکاری روایات و احادیث زیادی نقل شده که به گفته حضرت محمد(ص) شکستن شاخه درختی نزد من گناهش بیشتر از شکستن بال فرشتگان است.
عباسعلی صفایی با بیان اینکه این موضوع نشان دهنده اهمیت محیط زیست است اظهار کرد: منابع طبیعی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و اهمیت فضای سبز و محیط زیست برای دانش آموزان بیان شود.
هادی جواهری رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: همزمان با هفته منابع طبیعی 13 هزار اصله نهال رایگان در این شهرستان توزیع می شود.
شهرستان شیروان 400 هزار هکتار مساحت دارد که 290 هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و 110 هزار هکتار مستثنیات قانونی اشخاص شامل زمین های زراعی، باغ، جاده و محدوده روستاها و شهرهاست.
این شهرستان 157 هزار نفری در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.