به گزارش ایرنا محمد تقی ایرانی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان بجنورد افزود: نباید به جامعه ناامیدی تزریق شود در این صورت چه طور مردم می توانند در عرصه ها حضور داشته باشند ، چرا که مردمی مایوس انگیزه ای برای شرکت در انتخابات نخواهند داشت.
وی با بیان اینکه مردمی که چند دهه در تمامی عرصه ها حضوری پرشور داشته اند و هم اکنون حقی دارند افزود: وظیفه ما هم اکنون فراهم کردن شرایط برای حضور و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای و انتخاباتی سالم است.
ایرانی گفت: انتخاباتی سالم با رعایت بی طرفی مد نظر تمامی دست اندرکاران است که در این راستا همدیگر را رصد می کنیم چرا که برگزاری انتخاباتی سالم نجات بخش دستگاه های سیاسی کشور است.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان شمالی گفت: تاکنون در کشور انتخابات زیادی به صورت باشکوه و سالم برگزار شده است.
ایرانی اظهار کرد: دستگاهای اجرایی وظیفه دارند تمامی امکانات، تجهیزات، نیروی انسانی لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم ، قانونمند، با رعایت عدالت و همچنین پرشکوه آماده کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش همچنین به منشور حقوق شهروندی که توسط رییس جمهور رونمایی شد اشاره ای کرد و گفت: رییس جمهور قوانین را از قانون اساسی احصا کرده اند و به عنوان منشور در اختیار ما گذاشته اند، هم اکنون وظیفه تمامی دستگاه های اجرایی است تا منطبق با دستگاه خود آن را اجرایی کنند.
وی افزود: برخی ها از منتقدان از این رونمایی به عنوان یک جریان انتخاباتی یاد می کنند، چه طور می شود دولتی خودش اعلام کند که من باید پاسخگوتر باشم.
وی اظهار کرد: در دولت های گذشته کم تر اتفاق افتاده است که آنان مطرح کنند که باید راحت و شفاف به ملت و دستگاه های نظارتی پاسخگو باشند.
وی با بیان اینکه باید در اطلاعات دادن به مردم شفاف باشیم افزود: مردم باید در جریان امور اداری کشور قرار گیرند همان طور که کامل در جریان مذاکرات برجام قرار گرفتند.
ایرانی گفت: قانون اساسی کشورمان برگرفته از احکام اسلامی و روایات نوشته شده است و تمامی حقوق شهروندان در زمینه های مختلف در آن آورده شده است.
وی افزود: حکومت و ملت در برابر یکدیگر حقوقی دارند که هر دو باید رعایت شود و شهروندان نیز باید حقوق خود را پیگیر و مطالبه کنند.
در این آیین از زحمات موسی حاجی زاده تقدیر شد و محمود ثمینی به عنوان فرماندار شهرستان بجنورد معرفی شدند.
این آیین با حضور مدیران کل و مسوولان شهرستان در سالن ماژانی بجنورد برگزار شد.
3007/ 1744 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.