عباس اهرابی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این افراد ورودی های جدید هستند و تمامی خدمات از جمله مستمری را دریافت خواهند کرد.
وی با بیان اینکه در سال جاری 10 درصد مددجویان زیر پوشش کمیته امداد خراسان شمالی از زیر پوشش خارج می شوند گفت: این نهاد باید مانند یک اورژانس اجتماعی باشد که افراد به صورت مقطعی از آن خدمات دریافت کنند و بعد از توانمند شدن از زیرپوشش این نهاد خارج شوند.
وی افزود: طرح پالایش کمیته امداد آن دسته از افراد زیر پوشش که از نیازهای آن ها کاسته شده است اجرا می شود.
اهرابی اظهار کرد: رسالت اصلی کمیته امداد توانمند کردن افراد می باشد و این نهاد به دنبال آن است که مددجویان را به سمت توانمندی اقتصادی و فکری سوق دهد.
اهرابی افزود: البته ورودی به سمت کمیته امداد برای نیازمندان بسته نمی شود، خانوارهای نیازمند شناسایی می شوند و زیر پوشش این سازمان حمایتی قرار خواهند گرفت.

*سرانه کمک به خانوارهای با سرپرست بیمار در این استان بسیار پایین است
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: تعدادی از خانوارها پدر به عنوان سرپرست خانوار دارند اما مریض و یا از کار افتاده هستند و برخی خانواده را ترک کرده اند و یا در زندان به سر می برند که این فرزندان در طرح محسنین زیر پوشش کمک های خیران قرار می گیرند اما خیران در این طرح نسبت به سایر طرح ها مشارکت کمتری دارند که در سال جاری در این خصوص 16 میلیارد ریال کمک کرده اند اما نیاز به مشارکت بیشتر داریم.

* سه هزار و 733 خانوار در طرح محسنین نیازمند کمک خیران هستند
وی با بیان اینکه سه هزار و 733 خانوار در طرح محسنین نیازمند کمک خیران هستند گفت: این خانوار ها توسط این نهاد شناسایی شده اند و هم اکنون نیازمند توجه خیران هستند چرا که در ظاهر فرزندان سرپرست دارند اما از سوی آنان هیچ کمکی دریافت نمی کنند و بعضا رها شده اند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: هم اکنون چهار هزار یتیم زیر پوشش طرح اکرام هستند که خیران به طور متوسط ماهانه 140 هزار ریال به حساب آنان واریز می کنند.
هم اکنون حدود 10 درصد جمعیت خرسان شمالی زیر پوشش کمیته امداد استان هستند.
خراسان شمالی 941 هزار نفر جمعیت دارد.
3007/ 1744 ربابه صانعی** انتشار دهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.