استاد علاء الدین قاسمی روز شنبه در حاشیه همایش تجلیل فعالان و پیشکسوتان تعزیه خراسان شمالی با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه با تلاش های فراوان تعزیه را به خارج مرزها بردیم اظهارکرد: اخیرا یکی از بزرگ مردهای تئاتر دنیا به همراه گروهی که وارد ایران شده بود با مشاهده تعزیه خوانی بسیار متاثر شده و این هنر نمایشی و آیینی را به شدت مورد تشویق قرار داد.
قاسمی با بیان اینکه تعزیه از جذابیت بسیار بالایی برخوردار است افزود: تعزیه ایران به عنوان میراث معنوی کشور در یونسکو ثبت شد ولی متاسفانه هیچ گونه حمایتی از این هنر اصیل ایرانی صورت نمی گیرد.
عضو هیات مدیره انجمن تعزیه ایرانیان با باین اینکه 60 سال است در عرصه هنر تعزیه مشغول به فعالیت است گفت: برای زنده نگه داشتن این میراث ماندگار و انتقال ان به نسل های بعدی باید این آیین نمایشی هر چه باشکوه تر برگزار شود تا با کمک های مالی و حمایت های دستگاه های متولی بتوان آن را به نسل آینده انتقال داد.
همایش تجلیل فعالان و پیشکسوتان تعزیه خراسان شمالی به میزبانی شیروان با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی و تعزیه خوانان این استان امروز شنبه در مجتمع فرهنگی هنری غدیر شیروان در حال برگزاری است.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/1744
خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.