به گزارش ایرنا احمد زیبایی پنجشنبه در مراسم اجرای تعزیه شیروان، از همایش تجلیل فعالان و پیشکسوتان تعزیه خراسان شمالی به میزبانی شیروان در 14 اسفند ماه سال جاری خبر داد و اظهار کرد: از دیشب هنرمندان سه روز اجرای تعزیه دارند و روز آخر با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و تعزیه خوانان خراسان شمالی از فعالان و پیشکسوتان این عرصه تجلیل می شود.
وی بیمه، مستمری و عدم حمایت را از مهم ترین مشکلات تعزیه خوانان این استان عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه سن اکثر آنان بالای 60 سال است بیمه آنان را قبول نمی کند که مسئولان استانی پی گیر کارافتادگی و مستمری هنرمندان این عرصه هستند.
زیبایی تعزیه خوانی را یکی از آیین های کهن نمایشی در کشور عنوان کرد و افزود: اجرای نمایش های مذهبی با هدف ارتقای فرهنگ دینی در جامعه یکی از اهداف و رویکردهای حوزه هنری شیروان است.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان گفت: با توجه به استقبال مردم از مجالس تعزیه خوانی از این ظرفیت می توان برای آشنایی هر چه بیشتر جوانان با سیره ائمه اطهار (ع) استفاده کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون 110 تعزیه توسط هنرمندان این عرصه در شیروان اجرا شده است.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/1744
خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده:علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.