به گزارش ایرنا فروغ احراری چهارشنبه در همایش یک روزه منطقه ای زن، آموزش و توسعه اجتماعی در بجنورد بر مهارت آموزی در این زمینه تاکید کرد و افزود: بانک اطلاعاتی از زنان توانمند در حوزه های مختلف باید ایجاد شود.
رییس کمیته تشکیلات و ارتباطات شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی گفت: زنان موفق و توانمند باید شناسایی شوند تا پست های کلیدی در اختیار آنان قرار گیرد.
احراری در بخش دیگری از سخنانش به دیدگاه های مختلف در خصوص فعالیت زن در اجتماع اشاره و بیان کرد: در آموزه های دینی و قرآنی بسیار به فعالیت زن در جامعه تاکید شده است و در هیچ کجا به عزت طلبی و گوشه گیری اشاره ای نشده اگر چنین است پس حضرت زهرا (س) در مسجد چه می کرد؟
وی همچنین به زندگی اجتماعی حضرت زهرا (س) اشاره و بیان کرد: با وجود عمر کوتاه اما فعالیت های زیادی در عرصه های سیاسی، اجتماعی، تربیتی، خانوادگی و فرهنگی داشتند و در قرآن بسیار از جایگاه اجتماعی زنان با نقش مثبت و منفی یاد شده است.
احراری با بیان اینکه زن و مرد دو رکن انسانیت هستند گفت: اگر هر کدام را بایگانی کنیم جامعه ضرر خواهد کرد.
رییس کمیته تشکیلات و ارتباطات شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با بیان اینکه بسترها برای فعالیت اجتماعی زنان در جامعه فراهم نیست گفت: زمانی که زنان مسئولیت ها را می پذیرند بار مضاعفی بر دوش می کشند.
وی گفت: در بیشتر کشورهای توسعه یافته بسترهای لازم برای فعالیت اجتماعی زنان فراهم است.
وی بر ارائه تسهیلات برای بانوان شاغل تاکید و اظهار کرد: باید شرایط و تسهیلات لازم را برای زنان فراهم کرد زیراکه وقتی شرایط لازم فراهم نیست حضور زنان نیز تحت تاثیر قرار می گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش بر مشارکت مردان در فعالیت های خانه تاکید کرد و گفت: زنان شاغل به صورت مضاعف کار می کنند، مردان باید مشارکت خود را بیشتر کنند زیرا که هم اکنون زنان ما ایثارگونه عمل می کنند.
وی بر فرهنگ سازی در حوزه مشارکت مردان در فعالیت های خانه تاکید کرد و افزود: این امر نیاز به صبر و آموزش دارد.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.