در آستانه سالروز شهادت دردانه خلقت، دخت نبی اکرم(ص) حضرت فاطمه زهرا(س) هستیم و در این ساعات و لحظات نه زمین، که آسمان هم بغض فرو خورده اش را دیگر تاب نمی آورد.
پسرها عجیب دل در گرو مهر مادر دارند، خبر به گوششان رسیده نرسیده، عزم سفر کردند تا به مجلس مادرشان برسند، همان هایی که ذکر توسلشان، گمنام ماندن مثل مادر بود.
همان هایی که بارها و بارها، پارتی بازی مادر برای عبدالحسین ها وشهید ابراهیم هادی و... را دیده بودند، مادر باشی و به خواسته دل فرزند بی توجه! از محالات است آنهم مادری که هم برای پدر، مادر بود وهم برای فرزندانش که محدود به حسین(ع)، حسن(ع)، ام کلثوم و زینب(س) نبود، فرزندانش از نسل همان هایی که حالا بعد از گذشت چند دهه از جنگ تحمیلی، نزدیک سیاهه زدن عزای مادر که می شود بیقراری شان پایانی ندارد واز هر جایی که باشند برمی خیزند تا به این محفل برسند.
امروز شهر فاروج میزبان سه پسر از جنس همان هایی که برای پروازشان هم به مادر توسل کرده بودند، شد.
بوی اسپند شهر را پر کرده بود، مهمان های عزیزی در راه بودند، مادرها بیقرارتر از همه چشم به جاده ای دوخته بودند که آنها را منتظر دیدار فرزندانشان نگه داشته بود، هر چند با تاخیر، اما رسیدند، ناخودآگاه دست ها به سینه رفت ، آتش زدن بـــه خانـــه ی مــولا بهانـــه بـود/ مقصــود خصم کشتن بانوی خانـــه بـود و...
مسجد جامع مقصدی برای دقایقی نفس کشیدن در هوای شهدا بود، مادرها زودتر خود را به مسجد رساندند ویک شهید را در بر گرفتند و با سوز نوایشان لالایی خواندند، کمی دلشان آرام گرفتند به خصوص آنهایی که تیکه بر عصا، همچنان ایستاده منتظر فرزندشان هستند.
مداح جان ها را با یادآوری مسمار ومحسن(ع) آتش زد، هیچکس حاضر به دل کردن از میهمان ها نبود، اما آنها باز هم نیامده بودند که بمانند، دل ها را آتش زدند وپا به جاده گذاشتند تا سلام مادرانی که چند کیلومتری فاروج چشم به جاده دوخته بودند را بی جواب نگذارند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی در این خصوص گفت: سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس پنجشنبه در این استان خاک سپاری می شوند.
سرهنگ احیامحمد امیری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیکر دو تن از این شهیدان در بوستان شهر درق و یک شهید هم در ستاد فرماندهی ناجا در بجنورد به خاک سپرده می شود.
وی افزود: بقایای پیکر شهیدی که در بوستان شهر درق آرام می گیرد، در فکه تفحص شده و از شهدای عملیات والفجر یک است که به هنگام شهادت 27 سال سن داشته است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی افزود: شهید 19 ساله که در عملیات خیبر به شهادت رسیده و بقایای پیکرش در جزیره مجنون پیدا شده نیز در بوستان درق به خاک سپرده می شود.
وی گفت: شهیدی که در بجنورد تدفین می شود نیز از شهدای عملیات کربلای چهار است.
امیری درباره برنامه های استقبال از این شهدا گفت: شهر فاروج صبح امروز(چهارشنبه ) به مناسبت دهه دوم فاطمیه، میزبان شهدا بودند.
وی گفت: مراسم استقبال از این شهدا در شهر شیروان هم امروز انجام شد و و در ساعت 16 فردا، مردم بجنورد این شهدا را از میدان آزادگان تا مسجد انقلاب مشایعت می کنند.
امیری افزد: چهارشنبه شب، در مسجد انقلاب، آیین وداع با شهدا و نیز برنامه های مداحی به مناسبت عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) برگزار می شود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی اظهار کرد: صبح روز پنج شنبه نیز شهدای دفاع مقدس از مسجد انقلاب تا میدان شهید بر دوش مردم تشیع می شوند و سپس به محل خاک سپاری منتقل می شوند.
تاکنون پیکر 56 شهید گمنام در 25 نقطه از خراسان شمالی به خاک سپرده‌شده است و ساخت یادمان شهدا نیز در 17 نقطه به پایان رسیده است.
7187/ 6042 خبرنگار: مرضیه مهربان** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.