به گزارش ایرنا عبدالله امینی فر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در بجنورد اظهار کرد: افرادی که این کلیپ از رقص سنتی 2 دقیقه ای تعدادی معدودی دختر دانش آموز را منتشر کرده اند آبروی این استان را برده اند چراکه متاسفانه این بحث در فضای مجازی بسیار بازنشر شده است.
استارت‌آپ‌ویکند گردشگری که یک برنامه علمی و کارآفرینی است چهارشنبه هفته گذشته در دانشگاه پیام نور بجنورد در حالی برگزار شد که حرکات موزون گروهی از دختران دانش آموز، با لباس سنتی پس از پایان مراسم رسمی موجب توقف این برنامه علمی شد و این امر واکنش های گوناگونی به دنبال داشته است.
امینی فر افزود: چند سالی است که برگزاری استارت آپ ویکند توسط دانشجویان در این استان رونق گرفته است که در حوزه کار آفرینی انجام می شود.
وی به سخنرانی سید علی اکبر پرویزی استاندار سابق خراسان شمالی و استاندار فعلی خراسان جنوبی در خصوص وجود رقص مختلط زن و مرد در این استان اشاره کرد و گفت: احتمال دارد که این برنامه با سخنان ایشان رابطه ای داشته باشد.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اگر چه گفته می شود که این حرکت ناپسند در سین برنامه های استارت‌آپ‌ویکند نبوده است اما هم اکنون مسوولیت متوجه رئیس دانشگاه پیام نور خراسان شمالی است چرا که ایشان مجوز این برنامه را داده اند و هم اکنون باید پاسخگو باشند.
امینی فر افزود: فردی که این برنامه را در این دانشگاه برگزار کرده است ادعا می کند که مسوولیت چندین برنامه مشابه این رقص دختران در خارج از این استان داشته است و رئیس دانشگاه باید دقت بیشتری در خصوص ارایه مجوز به افراد باشد.
مسوول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان شمالی با بیان اینکه اطلاع دقیقی از منتشر دهنده کلیپ نداریم افزود: اما هم اکنون گوشی هایی که مجهز به فیلمبرداری است در دسترس همگان قرار دارد و انتشار در فضای مجازی آسان است.
وی از دستگاه قضایی خواستار برخورد با منتشرکننده اولیه این کلیپ و همچنین عاملان این برنامه غیراخلاقی در دانشگاه شد و گفت: نباید اینگونه برنامه ها در مجموعه علمی استان روی دهد.
امینی فر گفت: هم اکنون تمامی مسوولان کشوری و استانی خواستار برخورد با این موضوع هستند.
وی همچنین خواستار بررسی ارتباط این برنامه با سخنرانی علی اکبر پرویزی در خراسان جنوبی شد و اظهار کرد: متاسفانه عده ای در داخل برنامه نشاط آور کاذب ایجاد می کنند تا مردم از برخی موضوع های مهم غافل باشند تا با اینگونه پدیده ها مشغول باشیم و از پیگیری موضوع های اساسی استان بازبمانیم.
مسوول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان شمالی گفت: متاسفانه عده ای غیر انقلابی در داخل سیستم دولتی دنبال اجرای طرح های طاغوتی هستند و مردم را با نشاط های کاذب از مباحث اقتصادی دور می کنند.
وی افزود: به فرموده رهبری ایجاد فضای نشاط در دانشگاه ها عمق بخشی به بخش پژوهش است که از این امر غافل شده ایم.
خراسان شمالی با جمعیت 940 هزار نفری بیش از 300 هزار بسیجی در حوزه های مختلف دارد.
در این استان بیش از 30 هزار دانشجو در 40 مراکز آموزش عالی دولتی، نیمه دولتی، آزاد اسلامی تحصیل می کنند.

*ترکیب ناهمگون سفر تجاری مدیران به اروپا شبهه انگیز است
مسوول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش به ترکیب ناهمگون مدیران کل و برخی مسوولان در حوزه اقتصادی به همراه تجار به اروپا اشاره ای کرد و گفت: این ترکیب شبهه انگیز است که آیا این مدیران در این سفر به دنبال هدفی بوده اند یا یک اردوی تفریحی رفته اند.
امینی فر افزود: در این خصوص نامه ای به دستگاه نظارتی، قضایی و دیوان عدالت اداری ارسال کرده ایم و هم اکنون مطالبه ما پیگیری این موضوع است چرا که برای این سفرشفاف سازی نکرده اند.
وی افزود: در پایان سال مردم انتظار دارند که در خصوص پیام رهبری اقدام و عمل، از مسوولان استان گزارش عملکرد ببینند اما دست اندر کاران هم اکنون در سفر به اروپا به سر می برند؟
به گفته وی، قبل از اعزام این هیات باید هدف از سفر برای مردم تشریح می شد و رسانه ها و مردم می توانستند این موضوع را نقد کنند تا جلوی سفر گرفته می شد اما مسوولان هیچ گونه اطلاع رسانی در این خصوص نداشتند.
3007/1744 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده:علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.