به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی یکشنبه در نشست اخلاق رسانه با بیان اینکه مسئولان در برخورد با انتقادهای رسانه ها نباید برآشوبند و ناراحت شوند اظهار کرد: قطع بودجه یک رسانه و یا برخورد با آن به مثابه شکستن آیینه است و به مسئولان متذکر می شوم که آیینه شکستن خطا است.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: رسانه ها نیز باید ملتزم به رسالت آیینه ای و شفاف سازی باشند تا جامعه اصلاح شود.
وی، صداقت را از دیگر ویژگی های آیینه عنوان کرد و گفت: رسانه ها در انعکاس مطالب نباید غرض ورزی و غل و غش داشته باشند بلکه باید صداقت را جوهر کار خود بدانند و واقعیت های جامعه را همان گونه که هست انتقال دهند.
امام جمعه بجنورد اظهار کرد: رسانه ها باید دستگیر باشند نه اینکه به فکر مچ گیری باشند، رسانه باید عیب و نقص را، بدون ریختن آبرو، بازگو کنند.
وی افزود: رسانه باید جامع نگر باشد بدان معنا که هم کم کاری ها را بازگو کند و هم خدمات مسئولان را به مردم معرفی کند.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: رسانه ها کار سنگینی بر عهده دارند و باید در انجام رسالت خود در کنار دقت و سرعت، باید جوانب کار را بسنجند تا حاشیه درست نکنند و دردساز نباشند.
وی افزود: رسانه ها نقش کلیدی در ایجاد تحول در جامعه دارند و می توانند اذهان را جهت دهند و جامعه را به مسیر درست هدایت کنند.
یعقوبی با بیان اینکه رسانه باید شفاف باشد و در لفافه سخن نگوید اظهار کرد: رسانه همچون آیینه باید انتقاد کند و در این انتقاد ها بنای انتقام و خصومت نداشته باشد.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در ادامه سخنان خود با انتقاد از کاهش قیمت منازل در همسایگی مساجد گفت: این یک فاجعه دینی است.
حجت الاسلام یعقوبی افزود: امروز قیمت خانه های نزدیک مساجد کاهش یافته است و این نمونه ای از نفوذ فرهنگ غرب در زندگی ما است.
امام جمعه بجنورد اظهار کرد: اینکه ساکنان منازل همسایه مساجد از صدای اذان گلایه مند می شوند نشان می دهد که کار غرب اثر کرده است.
وی گفت: پیش از این، رقابت بر سر این بود که خانه، نزدیک و در همسایگی مسجد خریداری شود اما اکنون تقاضا برای خرید خانه های همسایه مسجد کم شده است.
وی خاطرنشان کرد: امروز رسالت رسانه این است که سبک زندگی اسلامی و دینی را در میان مردم ترویج دهد.
افزون بر 250 خبرنگار و دست اندرکار رسانه ای در استان شمالی فعال هستند.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.