به گزارش ایرنا عباس اهرابی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران این استان با بیان اینکه در بهار آینده برای این تعداد جشن خوکفایی برگزار می شود اظهار کرد: این استان در بحث وام اشتغال در سطح کشور رتبه شایسته تقدیر را کسب کرده است.
از سال 90 تاکنون 14 هزار و 500 خانوار در این استان به خودکفایی رسیده اند.
وی ضمن قدردانی از شورای اشتغال استان و بانک های عامل افزود: حتی تا 28 اسفند وام مددجویان زیر پوشش این نهاد در خصوص اشتغال پرداخت خواهد شد.
وی افزود: در سال جاری 85 درصد اعتبارات بانکی در حوزه اشتغال جذب شده است و این روند هنوز ادامه دارد و امیدوار هستیم تا پایان سال جاری 100 درصد اعتبارات را دریافت کنیم.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: از سال 90 تاکنون یک هزار و 400 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان پرداخت شده است.
اهرابی افزود: در سال گذشته نیز 2هزار طرح اشتغال توسط مددجویان ایجاد که برای این طرح ها 250 میلیارد ریال اعتبار نیز در نظر گرفته شده است.
وی تعداد طرح های اشتغال در سال جاری را یک هزار و 484 طرح عنوان و بیان کرد: از محل امداد و تسهیلات قرض الحسنه 210 میلیارد ریال برای طرح های اشتغال هزینه شده است.

* 268 خانوار شهری و روستایی خانه دار شدند
وی با بیان اینکه در سال جاری 268 واحد مسکن شهری و روستایی برای مددجویان ساخته شد افزود: 25 میلیار ریال برای ساخت مسکن مددجویان هزینه شده است و همچنین 838 واحد مددجویی نیز تعمیر و بازسازی شد.
وی اظهار کرد: در بحث بیمه های اجتماعی در سال جاری نیز 6 هزار و 153 نفر زیر پوشش قرار گرفتند که در این زمینه 45 میلیارد ریال اعتبار هزینه شد و همچنین 14 هزار و 892 نفر نیز از خدمات درمانی و بیمه ای استفاده کردند که برای این تعداد نیز بیش از 40 میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

* صف پشت نوبت دریافت جهیزیه و وام شکسته شد
اهرابی با بیان اینکه هم اکنون صف پشت نوبت دریافت جهیزیه و وام شکسته شده است گفت: پارسال 2 هزار نفر پشت دریافت جهیزیه بوده اند که با تمهیدات اندیشیده شده در سال جاری تمامی زوج های زیر پوشش کمتر از چند روز مبلغ جهیزیه خود را دریافت می کنند.
وی گفت: وام های ضروری 20 میلیون تا 50 میلیون ریال نیز صفی ندارد و متقاضیان به سرعت می توانند برای رفع مشکل خود اقدام کنند.
وی افزود: در سال جاری یک هزار و 826 فقره جهیزیه با 35 میلیار ریال و 2 هزار و 640 فقره وام ضروری با 40 میلیارد ریال نیز به مددجویان پرداخت شده که این امر توسط کمک خیران بوده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی در خصوص طرح اکرام ایتام و محسنین گفت: هم اکنون چهار هزار یتیم زیر پوشش طرح اکرام هستند که خیران به طور متوسط ماهانه 140 هزار ریال به حساب آنان واریز می کنند.
اهرابی افزود: تعدادی از خانوارها پدر به عنوان سرپرست خانوار دارند اما مریض و یا از کار افتاده هستند و بعضا خانواده را ترک کرده اند که این فرزندان در طرح محسنین زیر پوشش کمک های خیران قرار می گیرند اما خیران در این طرح نسبت به سایر طرح ها مشارکت کمتری دارند که در سال جاری در این خصوص 16 میلیارد ریال کمک کرده اند اما نیاز به مشارکت بیشتر داریم.

* 10 درصد مددجویان زیر پوشش کمیته امداد خراسان شمالی از زیر پوشش خارج می شوند
وی با بیان اینکه 10 درصد مددجویان زیر پوشش کمیته امداد خراسان شمالی از زیر پوشش خارج می شوند گفت: این نهاد باید مانند یک اورژانس اجتماعی باشد که افراد به صورت مقطعی از آن خدمات دریافت کنند و بعد از توانمند شدن از زیرپوشش این نهاد خارج شوند.
وی افزود: طرح پالایش کمیته امداد آن دسته از افراد زیر پوشش که از نیازهای آن ها کاسته شده است اجرا می شود.
اهرابی اظهار کرد: رسالت اصلی کمیته امداد توانمند کردن افراد می باشد و این نهاد به دنبال آن است که مددجویان را به سمت توانمندی اقتصادی و فکری سوق دهد.
اهرابی بر کمک سازی سازمان ها تاکید کرد و افزود: البته ورودی به سمت کمیته امداد برای نیازمندان بسته نمی شود، در سال جاری 522 خانوار ورودی جدید داشته ایم.
هم اکنون حدود 10 درصد جمعیت خرسان شمالی زیر پوشش کمیته امداد استان هستند.
خراسان شمالی 940 هزار نفر جمعیت دارد.
3007/ 6042 ربابه صانعی** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.