به گزارش دریافتی ایرنا، یحیی نیکدل شنبه با بیان اینکه پس از بازدیدهای مختلف از نیروگاه اظهار کرد: انتظارات و سئوالات طرف مقابل برای ساخت نیروگاه برق مطرح شد و ما نیز فرصت هایی که استان می تواند در اختیار این شرکت قراردهد، معرفی کردیم.
وی گفت: پس از اعتمادسازی راجع به سایر پروژه هایی که در دستور کار قرار دارند، مقرر شد در اولین فرصت و در سال جاری، این هیات به خراسان شمالی سفر داشته باشد.
وی افزود: در این سفر، ضمن بازدید از محل های پیشنهادی برای اجرای طرح، مذاکرات تکمیلی انجام و طرح آغاز شود.
نیکدل با اشاره به حضور هیات تجاری سرمایه گذاری در محل مرکز آموزش فنی و حرفه ای افزود: دلایل پیشرفت آلمان وجود مراکز فنی و حرفه ای و ایجاد بستر برای کسب تخصص تجربی در کنار تحصیل است.
وی افزود: ارائه آموزش به نیروهای کارگری و تخصصی در صنایع مختلف خراسان شمالی و همکاری های مشترک در این زمینه مورد استقبال طرف آلمانی قرار گرفت.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با اشاره به حضور این هیات در محل سرکنسول گری جمهوری اسلامی ایران و نشست با ایرانیان مقیم فرانکفورت و ایالات های مختلف آلمان گفت: در این نشست صحبت های خوبی صورت گرفت که ایرانیان مقیم آلمان سئوالاتی را مطرح کردند و پاسخ داده شد که بسیار راضی بودند.
نیکدل افزود: آنان گلایه مند بودند که چرا تاکنون چنین اتفاقاتی صورت نگرفته و اطلاعاتی داده نشده است و بسیار ابراز تمایل کردند با ارتباطاتی که با شرکت های آلمانی دارند بتوانند زمینه حضور این شرکت ها را در استان خراسان شمالی فراهم کنند و سرمایه گذاری هایی انجام شود.
وی گفت: در بخش صنعت فرصت ایجاد منطقه ویژه اقتصادی پروژه هایی که در حوزه های مختلف زنجیره آلومینیوم، فولاد، پتروشیمی و سایر مطرح بود اطلاعاتی در اختیار آنان قرار گرفت و در حوزه معدن و معافیت های گردشگری که برای ورود ماشین آلات و خطوط تولید وجود دارد اطلاعاتی در اختیار آنان قرار گرفت.
شماری از مدیران و فعالان اقتصادی خراسان شمالی از هفته گذشته در پسابرجام به منظور جذب سرمایه های خارجی و ایرانیان مقیم خارج با هدف ایجاد رونق و تحرک آفرینی در حوزه اقتصاد، بهره گیری از فرصت های موجود و عملیاتی کردن ظرفیت های مغفول این خطه به 2 کشور اروپایی سفر کردند.
این هیات اقتصادی به ریاست استاندار و با حضور شماری از فعالان بخش خصوصی با عزیمت به 2کشور آلمان و فرانسه می کوشند با معرفی فرصت های سرمایه گذاری این استان به صاحبان صنایع و سرمایه اعم از شرکت های خارجی و ایرانیان مقیم اروپا، هم چنین بازاریابی برای محصولات تولیدی بومی این خطه، گام دیگری برای توسعه ظرفیت های اقتصادی و رونق بیشتر عرصه کار و تولید بردارند.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.