حمید روشن روان سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای رفع هدر رفت و کاهش تولید آب بدون درآمد، امسال 985 مورد انشعابات اصلاح و 10شمارشگر حجمی نصب شده است.
وی افزود: در این مدت سه هزار و 198 مورد رفع اتفاقات شبکه توزیع و 947 مورد رفع خط انتقال برای جلوگیری از هدر رفت آب در استان اجرا شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال 287.8 کیلومتر عملیات اصلاح، بازسازی و توسعه شبکه آبرسانی در استان انجام شده است.
روشن روان تصریح کرد: این میزان اصلاح شامل 159.5 کیلومترتوسعه خطوط انتقال، 115 کیلومتر شبکه توزیع آبرسانی، چهار کیلومتر اصلاح و بازسازی خطوط انتقال و 9.3 کیلومتراصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب است.
وی افزود: برای اجرای این میزان عملیات توسعه، اصلاح و بازسازی 154 میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی هزینه شده است.
وی اظهارکرد: برای آماده سازی و اجرای این میزان عملیات اصلاح و توسعه شبکه طی این مدت 9 حلقه چاه حفرشده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: طی این مدت چهار هزار و 500 مترحصارکشی، یکهزار و 700 متر شبکه برق رسانی، 22 کیلومتر راه دسترسی، 30 باب مخزن و دو ایستگاه پمپاژ اجرا شده است.
روشن روان بیان کرد: برای اطمینان از سالم و بهداشتی بودن آب توزیع شده در مدار آبرسانی روستاها، 14 هزار و 321 مورد آزمون میکروبی، 202 مورد آزمون شیمیایی انجام شده و 11 تن پرکلرین و 12 تن گاز کلر در این مدت توزیع شده شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی تصریح کرد: از ابتدای امسال سه هزار و 566 فقره انشعاب جدید به متقاضیان این شرکت واگذار شده است.
بر اساس اعلام شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی این شرکت 112 هزار مشترک دارد و 72.8 درصد از روستاییان این استان از آب آشامیدنی سالم بهره مند هستند.
48 درصد از جمعیت 941 هزار نفری استان خراسان شمالی در روستاها ساکن هستند.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.