به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی این اداره کل، ابوالحسن حیدری اظهار کرد: از بین 219 اثر درخواست کننده برای حضور در بخش مرور، 40 اثر برگزیده شد که از این تعداد دو اثر از این استان است.
وی افزود: نمایش های' اسب ها ایستاده می میرند' به نویسندگی و کارگردانی حسن عابدی کاری از کارگاه میم و'هزارسال و یک روز' به نویسندگی و کارگردانی عباس کریمی کاری ازگروه تئاتر همراه به بخش اصلی جشنواره تئاتر فجر راه یافتند.
وی اظهار کرد: در هفته گذشته نیز از مجموع 60 اثر ارسال شده 14 اثر انتخاب شده بود که از مجموع این تعداد دو اثر از خراسان شمالی به فجر استانی راه یافته بودند.
وی افزود: این دو اثر شامل اثر نمایشی 'مولار' به کارگردانی محمد شاکری و 'هیس اون بیدار میشه' به کارگردانی نریمان محزون است.
حیدری اظهار کرد: سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از یکم تا دوازدهم بهمن ماه به دبیری سعید اسدی در تهران برگزار می شود.
استان خراسان شمالی از جمله مناطقی است که به دلیل حضور اقوام مختلف به گنجینه فرهنگ ها شهرت یافته و جلوه این رنگین کمان فرهنگی و تنوع قومی را بخصوص در رفتار مردان و زنان این خطه از کشورمان می توان دید.
خراسان شمالی 940 هزار نفر جمعیت دارد.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده:سیدحسین قدسی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.