سیدعبدالمجید نژادصفوی روز یکشنبه در دیدار با رییس و اعضای هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اظهار داشت: برای ایجاد مبلمان شهری و جاده ای مناسب، نیاز به هم‌فکری و تشکیل تیم های کارشناسی است و امیدوارم با بهبود منظر شهری و مبلمان جاده ها، بتوانیم از حوادث جاده ای بکاهیم.

وی افزود: باید از ظرفیت و توان مهندسان به‌خوبی استفاده شود تا نقش این توان فنی، در جامعه برای مردم محسوس باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی با اشاره به طرح اقدام ملی تولید مسکن خاطرنشان کرد: زمین برای اجرای این پروژه در استان موجود است و باید دنبال جذب سرمایه گذار باشیم.

وی تصریح کرد: با احداث این مسکن ها می توان مردم را از حاشیه شهر و بافت فرسوده به این بخش منتقل و فرصتی برای احیای بافت فرسوده در استان ایجاد کنیم‌ و همزمان رونق بازار مسکن و اشتغال هم ایجاد شود.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی نیز با اشاره به اینکه در سال ۹۱ پروژه ای با عنوان ساماندهی مبادی ورودی شهرها تعریف شد، گفت: در ابتدا ساماندهی مبادی ورودی شهر بجنورد را آغاز کردیم و مرحله نخست این طرح که مطالعه آن بود توسط تیم کارشناسی انجام و به شورای شهر تحویل شد که از این طرح استقبال هم شد اما بعد از یک سال پیگیری این پروژه هیچ خروجی نداشت.

علی اکبر رمضانی، فعالیت چهار هزار و ۴۳۲ مهندس عضو این سازمان را فرصتی برای ارائه خدمات تخصصی به جامعه عنوان کرد و افزود: ۳۹ درصد این مهندسان پروانه دار و ۶۱ درصد بدون پروانه هستند.

وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی، استانی جوان است و تامین مهندسان پایه یک و دو در گذشته مشکل داشته است، اظهار داشت: اکنون شاخص های پایه یک ۲۴ درصد، پایه دو ۴۰ درصد و پایه سه ۳۶ درصد است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی افزود: در هفت ماه اول امسال ۵۳۲ هزار متر مربع نقشه در قالب هزار و ۵۴۳ پروژه توسط مهندسان این سازمان طراحی و به شهرداری ها ارسال شده است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.