دکتر علیرضا حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، سرانه دانشجویی این مرکز آموزش عالی در سال تحصیلی گذشته را ۴۹ میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: با وجود افزایش سرانه دانشجویی در سالجاری،  این میزان نیز پاسخگوی نیاز دانشجویان نیست.

وی افزود: هم اکنون بخش زیادی از این سرانه برای اجاره ساختمان های آموزشی، اداری دانشگاه و تامین غذا برای دانشجویان هزینه می شود و برای سایر امور اعتبار اندکی داریم.

وی گفت: سرانه دانشجویی دانشگاه ها با توجه به تعداد دانشجو، نوع فعالیت و رشته ها تا ۳۴۰ میلیون ریال نیز می رسد.

میانگین سرانه دانشجویی در کشور ۹۶ میلیون ریال، در استان خراسان شمالی ۷۶ میلیون ریال و در دانشگاه کوثر ۵۶ میلیون ریال است.

حسینی بودجه منظور شده برای این دانشگاه را نسبت به نیازهای هزینه ای ناکافی خواند و افزود: دریافت سرانه پایین باعث ایجاد مشکلاتی برای ارائه خدمات مطلوب در این مرکز آموزش عالی شده است.
 

ساختمان در حال ساخت دانشگاه ردیف عمرانی ندارد 

رییس دانشگاه کوثر بجنورد با بیان اینکه ساختمان ۱۹ مهر این مرکز آموزش عالی که در حال ساخت است ردیف عمرانی در بودجه ندارد گفت: برای ساخت این فضا از محل سفر رهبر معظم انقلاب به این استان ۶۱ میلیارد ریال اعتبار مصوب شد که تاکنون ۲۶ میلیارد ریال هزینه شده است و فاز نخست آن در بهمن ماه سال جاری به بهره برداری می رسد.

حسینی اظهار داشت: بخشی از امور اداری دانشگاه به ساختمان ۱۹ مهر انتقال می یابد.

وی افزود: با رایزنی ها انجام شده از محل اعتبارات استانی ۴۵ میلیارد ریال برای تکمیل این ساختمان مصوب شده اما علاوه بر این میزان ۵۵ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز نیاز است.

وی در بخش دیگری از سخنانش کل بودجه دانشگاه در سال تحصیلی جاری را ۱۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: اعتبار سال گذشته این مرکز آموزش عالی ۸۰ میلیارد ریال بود.

برگزاری مسابقات بدمینتون منطقه ۹ وزارت علوم 

رییس دانشگاه کوثر بجنورد در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری مسابقات بدمینتون منطقه ۹ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به میزبانی این مرکز آموزش عالی اشاره کرد و افزود: این مسابقات از یکم تا چهارم دیماه سال جاری با حضور ورزشکاران دانشجو از دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی خراسان شمالی، رضوی و جنوبی  استان سمنان برگزار می شود.

حسینی افزود: تیم های برتر این دوره از مسابقات به المپیاد کشوری که در تابستان سال آینده در گیلان برگزار می شود راه می یابند.

وی همچنین از برگزاری دومین همایش ملی مقاومت در این دانشگاه خبر داد و افزود: در دو سال گذشته اولین همایش ملی مقاومت برگزار شد که در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام نیز به ثبت رسید.

دانشگاه کوثر بجنورد، ویژه دختران، سال ۹۱ با هفت رشته و جذب ۲۵۰ دانشجو فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد و اکنون رتبه دوم دانشجو را در بین دانشگاه های تک جنسیتی کشور دارد.  

هم اکنون افزون بر سه هزار دانشجو در سه دانشکده علوم انسانی، علوم پایه و فنی و مهندسی این دانشگاه زیر نظر ۵۴ استاد و عضو هیات علمی تحصیل می کنند.

در استان خراسان شمالی بیش از ۴۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های دولتی، پیام نور، آزاد و دیگر مراکز دانشگاهی تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.