محمدعلی شجاعی، عصر جمعه در نشست با اعضای ستاد برگزاری مسابقات بین المللی کشتی آزاد و فرنگی جام باشگاه های جهان، در دانشگاه بجنورد اظهار داشت: تامین امنیت اماکن ورزشی، اقامتی و گردشگری استان برای ورزشکاران و تیم های خارجی، از مهمترین مسایل در برگزاری این رقابتها خواهد بود.
وی افزود: در شرایطی که برخی کشورها درصدد هستند با تبلیغات منفی، کشور ایران را ناامن جلوه دهند، ما باید از این رویداد بین المللی نهایت استفاده را برده و امنیت و مدیریت مطلوب خود را در حوزه امنیت نشان دهیم.
وی گفت: تمهیدات لازم باید به گونه ای از سوی نیروهای انتظامی و امنیتی اندیشیده شود که ورزشکاران و تیم های شرکت کننده با کوچکترین مشکل امنیتی مواجه نشوند و همگی آنها با رضایت کامل کشور و استان ما را ترک کنند.
وی در خصوص آماده‌سازی اماکن گردشگری و تفریحی و نیز عرضه محصولات صنایع دستی برای ورزشکاران گفت: باید اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مکان های مشخصی را در قالب غرفه های متعدد برای معرفی فرهنگ و صنایع دستی استان فراهم کند و کادر اجرایی نهایت همکاری را با مسوولان امنیتی و انتظامی داشته باشند.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: تمامی ضوابط مربوط به فدراسیون جهانی کشتی در زمینه میزبانی نظیر مراسم های افتتاحیه، اختتامیه و اهدای مدال های این دوره از مسابقات باید رعایت شود، زیرا عدم رعایت آن پیامدهای منفی بعدی برای ورزش کشور و استان خواهد داشت.
شجاعی گفت: ضمن رعایت ضوابط بین المللی نباید از آموزش نیروی انسانی و کادر اجرایی این مسابقات غافل شویم زیرا این رویداد، محل کارآموزی نیست و تمامی کادر اجرایی آموزش های لازم را دیده و باید در سطح بین المللی ظاهر شوند.
وی با انتقاد از نحوه مدیریت تماشاگران در مسابقات ورزشی گذشته، گفت: شان همه حاضران و مهمانان، از جمله مدیران و پیشکسوتان رشته های ورزشی و هنری باید به گونه ای حفظ شود تا با رضایت کامل استان را ترک کنند و در حقیقت این رویداد، نمایش مدیریت استان با همکاری تمامی حوزه ها است.
وی گفت: علیرغم وجود علاقه مندان فراوان کشتی در استان و ظرفیت محدود سالن ورزشی در بجنورد، با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تمهیدات لازم برای نمایش همزمان این رقابت ها در سینماهای عمیق و گلشن بجنورد نیز فراهم می شود.
مدیر ارشد دولت در استان خاطرنشان کرد: پیامدای مثبت رویدادهای بین المللی ورزشی در زمینه های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و افزایش اعتبار آن تنها منحصر به شهر یا استان محل برگزاری نمی شود، بلکه قبل و در حین بازی ها، این رویدادها از رسانه های مختلف پخش می شود که ضمن معرفی موقعیت کشور و استان در آن ورزش در سطح جهانی،  آداب و رسوم و سایر ظرفیت های استان نیز به دیگران معرفی خواهد شد.
ششمین دوره مسابقات بین المللی جام باشگاه های کشتی آزاد و فرنگی جهان، ۲۶ تا ۲۹ آذر به میزبانی شهرستان بجنورد برگزار خواهد شد.
خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.