ولی الله حیاتی شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد ۴ نفر مربوط به حوزه انتخابیه اسفراین و یک نفر مربوط به حوزه انتخابیه بجنورد بوده است.

وی افزود: شمار ثبت نام کنندگان در حوزه انتخابیه مشترک فاروج (خراسان شمالی) و قوچان (خراسان رضوی) نیز در نخستین روز نام نویسی چهار نفر بوده است.

حیاتی گفت: در شهرستان شیروان، به عنوان یکی از حوزه های اصلی انتخابیه این استان، در نخستین روز نامنویسی کسی ثبت نام نکرده است.  

به گفته وی همزمان با نام‌نویسی هر داوطلب، استعلام وی به صورت برخط (آنلاین) به مراکز چهارگانه ارسال شده و نتیجه آن نیز در ۲۴ ساعت به اطلاع وی خواهد رسید.

کار نامنویسی از داوطلبان نامزدی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز -یکشنبه - در کشور آغاز شده که این روند تا ۱۶ آذرماه جاری ادامه خواهد داشت.

 نامنویسی داوطلبان نخستین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این استان نیز از ۱۵ آذر آغاز می شود که به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میاندوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری دوم اسفندماه برگزار خواهد شد.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج در این استان نیز با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارند.

با توجه به درگذشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده چهار دوره این استان در مجلس خبرگان رهبری در اردیبهشت پارسال، جایگزین وی در این مجلس نیز در انتخابات اسفندماه امسال برگزیده خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.