مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران استان اظهار داشت: این خانوارها عمدتا از قشر عشایر هستند که در شهرستان‌های اسفراین، شیروان و مانه و سملقان استقرار دارند.  

علیرضا صبوری افزود: خانوارهای عشایری این استان به دلیل کوچروی بین ییلاق و قشلاق، تنها حدود چهار ماه در برخی از مناطق استان مستقر می شوند که در خانه های گلی و بیشتر در سیاه چادرها سکونت دارند.

وی تعداد این مناطق را ۱۵ محله دانست و افزود: این خانوارها به صورت پراکنده در این سامانه ها مستقر شده اند که تنها چند ماه از فصل را در این محله ها به سر می برند.

وی افزود: هفت کلاته نیز در استان، که هریک جمعیتی ۲ تا سه خانواری دارند از برق محروم هستند و در ۸ روستای جرگلان نیز که تعدادی از خانوارها در اراضی ملی اطراف روستاها به صورت پراکنده سکنی گزیده اند، به دلیل منع قانونی برق رسانی به آنان، همچنان از نعمت برق بی نصیب مانده اند.

وی اظهار داشت: موارد دیگری نیز شامل اتاقک های کوچک در کنار چاه های کشاورزی و یا دامداری ها است که افرادی به عنوان نگهبان  به صورت فصلی سکونت دارند.

صبوری با بیان اینکه حتی برای برقرسانی به این محله ها نیز با استانداری تفاهم نامه امضا شده، اظهار داشت: تلاش داریم تا به هر نحو شده این خانوارها نیز از نعمت برق برخوردار شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: هم اکنون ۳۶۳ هزار مشترک برق در این استان وجود دارد.

وی تعداد روستاهای برخوردار از برق استان را ۹۴۳ پارچه ذکر کرد و افزود: ۷۲۱ روستای خراسان شمالی جمعیتی بالای ۲۰ خانوار و مابقی کمتر از این تعداد دارند.

صبوری به پویش الف - ب - ایران وزارت نیرو نیز اشاره و بیان کرد: در قالب این پویش ۲۲۷ پروژه کلیدی در ۳۱ استان کشور با ۳۳۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری افتتاح یا کلنگ زنی خواهد شد.

وی اظهار داشت: یکهزار و ۳۶۳ فقره طرح نیز در استان با ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار در دست اجرا است که به طور میانگین ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و شماری از آنها در دهه مبارک فجر به بهره برداری خواهند رسید.

۲۷ میلیارد ریال صرفه‌جویی با اجرای قبض سبز

وی به اجرای طرح قبض سبز و حذف قبوض کاغذی اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح ۲۷ میلیارد ریال صرفه جویی شد و ۹۸.۵ درصد قبض های استان به صورت پیامکی ارسال شد.

صبوری در خصوص سرقت سیم های مسی برق نیز اظهار داشت: چهار هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه ضعیف مسی در استان وجود دارد که با کابل های خودنگهدار جا به جا شده که تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اکنون سرقت سیم های مسی به صفر می رسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: امسال ۲۲ دستگاه ترانس اختصاصی، به ارزش حدود ۱۰ میلیارد ریال، در استان به سرقت رفته است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.