مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی خراسان شمالی،  روز سهشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به قوانین ایجاد شهرک ها و نواحی صنعتی، اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند برای ایجاد شهرک ها، نواحی و مناطق ویژه اقتصادی اقدام کنند اما باید مراحل صفر تا صد کار توسط خود آنان اجرا شود.

سیاوش وحدت با بیان اینکه انجام مطالعات، اخذ مجوزهای خدمات و قطعه بندی و دیگر مجوزهای لازم بر عهده بخش خصوصی است، اظهار داشت: داشتن زمین ملکی یکی از شرایط ایجاد ناحیه صنعتی است که متقاضی ایجاد ناحیه صنعتی در سنخواست ۶ هکتار زمین در مالکیت خود دارد و می تواند آن را تا ۱۰ هکتار نیز توسعه دهد.

وی ورود بخش خصوصی برای ایجاد نواحی و شهرک های صنعتی را اقدامی مثبت در راستای توسعه صنعتی استان دانست و افزود: شرکت شهرک های صنعتی از این امر حمایت می کند و پس از اخذ مجوزهای لازم، پروانه احداث را برای این ناحیه صنعتی صادر خواهد شد.

وی گفت: همان اعتبارات و اختیاراتی که شرکت شهرک های صنعتی در نواحی صنعتی دارد، بخش خصوصی هم دارا خواهد بود و می تواند از اعتبارات استانی هم استفاده کند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی خراسان شمالی با بیان اینکه تا کنون شهرک بیدک، شیروان و ناحیه صنعتی امیرآباد نیز به بخش خصوصی واگذار شده است، اظهار داشت: با این وجود هنوز هم نظارت بر این مناطق بر عهده شرکت شهرک های صنعتی است اما صفر تا صد امور و حتی نظارت ها نیز در ناحیه صنعتی و شهرک خصوصی با مالکان است.  

وحدت گفت: در منطقه «خرق» شهرستان فاروج نیز سرمایه دارانی برای ایجاد ناحیه صنعتی اعلام آمادگی کرده اند اما هنوز درخواست کتبی خود را ارائه نکرده اند.

خراسان شمالی ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی دارد.

 مجموع سرمایه‌گذاری در این واحدها ۲ هزار و ۸۱۶ میلیارد ریال و میزان اشتغالزایی این بخش چهار هزار و ۳۸۵ نفر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.