مسئول معاونت بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان شمالی روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در راستای محرومیت‌زدایی، هرساله تسهیلات و اعتباراتی نیز برای حمایت از طرح های پژوهشی در حوزه های مختلف اختصاص می یابد که پس از ارزیابی ۵۰ طرح پژوهشی پیشنهادی، ۷ طرح دارای شاخص های لازم تشخیص داده شده و برای حمایت مالی معرفی شده است.

هادی محمدزاده گفت: طرح های مورد حمایت علاوه بر اینکه از کمک‌های بلاعوض ۵۰ میلیون ریالی بهره مند می شوند، به دستگاهها و سازمانهای مرتبط نیز معرفی می شوند که از آن میان طرح هایی که فراتر از استان بوده و در قالب طرح های فناوری حرفه ای مطرح شوند به سازمان بسیج علمی کشور معرفی و از کمک های بلاعوض۴۰۰ میلیون ریالی برخوردار می شوند.

وی افزود: از ۷ طرح پژوهشی مورد حمایت معاونت بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان، ۲ طرح دستگاه جوجه کشی در مدل های سه‌گانه و نیز دستگاه رب‌ساز هوشمند با قابلیت تولید رب انار، گوجه فرنگی و سمنو در مسیر تجاری سازی قرار گرفته اند که به‌زودی تفاهم نامه آن با بسیج سازندگی تهران به امضا می رسد.

محمدزاده همچنین از دستگاه خشک‌کن میوه به عنوان یکی از طرح های موفق مورد حمایت بسیج خراسان شمالی یاد کرد که به مرحله بهره برداری رسیده و برای ۸۰ نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

مسئول معاونت بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان شمالی تشریح کرد: طرح هایی مورد حمایت این معاونت قرار می گیرد که شاخص های مد نظر خانه نخبگان و مراکز رشد بسیج از جمله پاسخگویی به نیاز بومی استان، امکان تجاری سازی طرح، بازارپسند بودن، فراهم کردن زمینه اشتغال گسترده در راستای محرومیت زدایی از استان را دارا باشند و اگر طرحی نیز نیازمند مشاوره حقوقی، کارگاهی و اجتماعی باشد به خانه نخبگان بسیج و مراکز رشد بسیج، معرفی می شود.

محمدزاده با اشاره به برگزاری نشست های مشترکی با دستگاه های اجرایی استان برای بررسی مسائل روز، مشکلات استان و احصای نیازهای فناورانه استان، افزود: نتیجه این جلسات تدوین کتابچه ای با محوریت مسائل منطقه و محرومیت زدایی از استان، بود که به استانداری ارائه شد.

۷۰۰ پژوهشگر، نخبه علمی و مخترع با سازمان بسیج علمی و پژوهشی خراسان شمالی همکاری دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.