علی عابدی روز چهارشنبه در این مورد اظهار داشت: بسته‌بندی و عرضه مناسب محصولات و تولیدات صنایع‌دستی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما در معاونت صنایع‌دستی استان است.

وی با بیان اینکه یکی از شاخص‌های مؤثر در انتخاب و خریداری کالایی، بسته‌بندی مناسب آن است و با اشاره به تنوع تولیدات صنایع‌دستی در استان، اظهار داشت: محصولاتی در رشته‌های دست بافته‌های داری، چوب، سنگ‌های قیمتی، سفال، سرامیک هم‌اکنون بابرند مخصوص به خود در استان تولید و به فروش می‌رسند.

او عنوان کرد: با رویکرد حمایتی و برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی توسط اساتید مجرب دانشگاهی، در تلاش برای ثبت برند و تجاری‌سازی دیگر رشته‌های صنایع‌دستی استان که تولیدات انبوه دارند، هستیم.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی تصریح کرد: برگزاری سلسله کارگاه‌های آموزشی با موضوع مارکتینگ و بسته‌بندی برای هنرمندان صنایع‌دستی استان برنامه‌ریزی شده است.

عابدی با اشاره به تعداد ۶۱ رشته فعال صنایع‌دستی در استان، گفت: آموزش مستمر، پرداخت تسهیلات و حمایت به‌منظور فرصت‌یابی حضور هنرمندان در نمایشگاه‌های مختلف، ۳ راهکار مهم برای حفظ و بقای هنرهای سنتی است.

خراسان شمالی ۶۰ هزار فعال در ۶۱ رشته صنایع دستی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.