رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی در حاشیه گشایش این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نمایشگاه مشتمل بر ۱۰۱ غرفه در هزار و ۳۰۰ مترمربع فضای مفید نمایشگاهی برپا شده که تا ۲۴ آبان ماه برای بازدید علاقه مندان دایر است.

حسن نامجو،  هدف از برپایی این ‌نمایشگاه را آشنا کردن بهره برداران بخش کشاورزی با سامانه های نوین و فناوری های روز،  انتقال دانش و فناوری، معرفی شرکت های فعال در حوزه کشاورزی و صنایع وابسته و بازاریابی برای تولیدات آنها اعلام کرد.

وی افزود: این نمایشگاه با حضور شرکت هایی از کشور ترکیه و نیز استانهای خراسان شمالی، رضوی، جنوبی، تهران، مازندران، فارس، کرمان، یزد، گلستان، همدان و اصفهان برپا شده است.

وی اظهار داشت: شرکت کنندگان از کشور ترکیه در این نمایشگاه ادوات مورد نیاز سامانه آبیاری نوین را به نمایش گذاشته اند.

وی گفت: در نمایشگاه امسال ادوات کشاورزی، ماشین آلات، سامانه های آبیاری نوین و تحت فشار از قبیل لوازم، لوله و فیلتراسیون و پمپ و هر آنچه در بحث آبیاری نوین مورد نیاز است در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته و انواعی از صنایع کشاورزی در بخش های مختلف تولیدات زراعی، باغی، دامی، صنایع دستی و سایر موارد به نمایش درآمده است.
نامجو افزود: ۵۰ غرفه این نمایشگاه توسط ۳۱ شرکت در حوزه آبیاری نوین، ۶ غرفه در حوزه ادوات کشاورزی، ۱۶ غرفه در حوزه دام و طیور و پنج غرفه نیز در حوزه صنایع غذایی، ۶ غرفه در بخش نهاده های کشاورزی، هفت غرفه نیز توسط شرکت های گلخانه ای برپا شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی گفت: هشت سازمان و اداره نیز با ۱۱ غرفه ویژه از ادارات و مجموعه های تخصصی در این رویداد حضور دارند.

نمایشگاه سراسری کشاورزی و صنایع وابسته و دام و طیور تا ۲۴ آبان ماه در بجنورد برپا خواهد بود.

خراسان شمالی با جمعیت بیش از ۸۶۳ هزار نفر ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار کشتزار است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می‌کنند؛  این استان بیشترین شاغل در بخش کشاورزی را دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.