معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه شهرسازی خراسان شمالی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کاهش قیمت مسکن با اجرای طرح اقدام ملی، قابل پیش بینی بود و بر اساس اطلاعات سامانه اراضی و مستغلات، تاثیر اجرای این طرح بر بازار مسکن و کاهش قیمت ها قابل مشاهده است.

جواد عمادیان فر با بیان اینکه قیمت مسکن در این استان نسبت به مدت مشابه پارسال، ۲۰ درصد کاهش یافته، اظهار داشت: با اجرای طرح اقدام ملی، میزان عرضه و تقاضا برای مسکن، برابر خواهد شد از این رو قیمت ها متعادل می شود.  

وی افزود: اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان با مشارکت و همکاری نهادهای مختلف از جمله ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می شود.

وی اظهار داشت: در این طرح،  سودی برای پیمانکاران لحاظ نشده است و بر این اساس، مسکن با قیمت مناسب در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.  

ثبت نام از فردا میسر می شود 

عمادیان فر درباره گلایه شهروندان از مشکل ثبت نام در سامانه گفت: شهروندان از روز شنبه هفته جاری می توانستند با مراجعه به سامانه، از شرایط ثبت نام با خبر شوند اما امکان ثبت نام تاکنون مهیا نبوده است.

وی با بیان اینکه ثبت نام در این سامانه، از فردا - سه شنبه- برای متقاضیان امکانپذیر می شود، تصریح کرد: ثبت نام به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن، در سه قالب پرداخت می شود، گفت: مسکن اولی ها که پیش از این تنها برای خرید مسکن تسهیلات دریافت می کردند، اکنون می توانند در قالب این طرح برای ساخت هم تسهیلات بگیرند.  

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه شهرسازی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: متقاضیان ساخت مسکن در بافت فرسوده شهری هم می توانند از تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی به ازای هر واحد مسکونی، با نرخ ۹ درصد بهره مند شوند.  

عمادیان فر گفت: طرح مسکن ملی شامل متقاضیان متاهلی می شود که پیش از این از امکانات دولتی مانند زمین، آپارتمان یا تسهیلات یارانه دار استفاده نکرده و پنج سال سابقه سکونت در شهر مربوط به تقاضای ساخت مسکن را داشته باشند.

وی سقف تسهیلات طرح اقدام ملی را ۷۵۰ میلیون تا یک میلیارد ریال و نرخ سود بازپرداخت آنرا ۱۸ درصد عنوان کرد و افزود: زنان خودسرپرست بالای ۳۵ سال نیز می توانند در این طرح نامنویسی کنند.

به گفته عمادیان فر،  دوره ساخت در این طرح، حداکثر ۲ سال و دوره بازپرداخت تسهیلات ۱۰ ساله است که پرداخت اقساط در پایان دوره ساخت آغاز می شود و واحدهای مسکونی در این طرح، در سایت مسکن مهر شهرها، اجرا و به متقاضیان تحویل داده می شود.  

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه شهرسازی خراسان شمالی اظهار داشت: در مرحله نخست طرح اقدام ملی، ساخت پنج هزار و ۴۶۰ واحد مسکونی در پنج شهر استان مورد تایید قرار گرفته که پنج هزار واحد از این تعداد در شهر بجنورد ساخته خواهد شد و ۱۸۰ واحد نیز در شیروان، ۱۶۰ واحد در اسفراین، ۶۰ واحد در جاجرم و ۶۰ واحد در گرمه اجرا می شود.

بر اساس این گزارش، متقاضیان ثبت نام طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن می توانند از فردا با مراجعه به سایت www.tem.mrud.ir  نسبت به نام نویسی اقدام کنند.

کل سهم خراسان شمالی از طرح یادشده ساخت ۹ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی شهری تعیین شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.