مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بی‌رغبتی پیمانکاران به اجرای طرح های این شرکت موجب شده تا برخی فراخوان‌های انتخاب پیمانکار به‌ناچار دوباره برگزار شود.

سیدعقیل مرتضوی اظهار داشت: اکنون پیمانکاران، به علت تغییر یافتن جنس پول و نبود ثبات قیمت، مبلغ بیشتری را برای اجرای پروژه ها طلب می کنند و از سویی تخصیص اعتبارات به صورت اسناد خزانه با سررسید دوساله نیز سبب شده پیمانکاران به اجرای طرح ها اقبالی نشان ندهند.

وی افزود: ۳۰ درصد از پروژه هایی که به فراخوان رفته، به علت نبود تقاضا از طرف پیمانکاران، دوباره به مناقصه می رود و این امر زمان اجرای کارها را طولانی می کند.

مرتضوی با اشاره به برگزاری مناقصه برای ۱۰ پروژه عمرانی گفت: اکنون ۲۸ طرح در دست اجرا است که شامل سه طرح ملی، ۹ طرح ملی و استانی و ۱۶ طرح استانی است.  

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی همچنین در خصوص اجرای طرح لایروبی رودخانه های استان گفت: اکنون با ابلاغ اعتبارات، ۹ پیمانکار در هفت شهرستان استان نسبت به اجرای پروژه های لایروبی و بازگشایی رودخانه ها اقدام می کنند.  

وی افزود: امسال حدود ۳۰ کیلومتر از رودخانه های استان بازگشایی و لایروبی شده و در نیمه دوم سال هم بیش از این میزان، اجرا خواهد شد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا با اجرای طرح های بازگشایی و لایروبی رودخانه ها، مخاطرات سیل های احتمالی، کاهش یابد.  

به گزارش ایرنا،  بارندگی و جاری شدن سیلاب در خراسان شمالی، هر ساله سبب بسته شدن راه‌های روستایی و قطع ارتباط روستاییان می شود که وضعیت گلایه آنان را در پی دارد.

۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در مناطق روستایی سکونت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.