مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: این افراد پارسال به جرم شکار یک راس کل وحشی دستگیر شده بودند،  امسال هم به جرم شکار یک راس قوچ دیگر دستگیر شدند.

حسن پهلوان روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شکارچیان متخلف با دو قبضه اسلحه گلوله زنی و ساچمه زنی اقدام به شکار یک راس قوچ ۲ ساله کرده بودند که ۲ نفر دستگیر شدند و نفر سوم هم متواری شد.

وی گفت: شخص متواری نیز در همان روز دستگیر شد و این افراد برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

پهلوان گفت: از متخلفان لاشه یک راس قوچ، یک قبضه اسلحه تک لول متعلق به غیر، سه عدد فشنگ غیرمجاز دست ساز، یک دستگاه دوربین شکاری و سایر ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد.

وی در ادامه از عموم مردم و علاقه مندان خواست با توجه به شروع فصل جفت گیری قوچ،  میش،  کل و بز در صورت مشاهده هر گونه شکار و صید غیر مجاز، آتش سوزی، قطع اشجار، تخریب و آلودگی محیط زیست مراتب را با اداره شهرستان و پاسگاه های محیط بانی اطلاع دهند.

منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی با ۱۸ هزار هکتار وسعت در شهرستان شیروان و مرز بین ایران و ترکمنستان قرار دارد که دارای ذخیره گاه غنی و ارزشمند گیاهی و جانوری است.

گلیل و سرانی در ۸۵ کیلومتری شهر شیروان قرار دارد این منطقه با توجه به دارا بودن ویژگی‌های خاص طبیعی از جمله جنگل‌های انبوه درختان ارس و گوناگونی بسیار بالای پوشش گیاهی و نیز زیستگاه خالص ترین «قوچ اوریال»، در  ۲۷ تیر ماه سال ۱۳۵۰ منطقه حفاظت شده اعلام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.