محمدعلی شجاعی، شنبه شب در آیین پایانی دهمین جشنواره ملی کارتون و کاریکاتور که با موضوع «جوان ایرانی»  در بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: آمادگی داریم تا در صورت بین المللی شدن این جشنواره، دبیرخانه دائمی آن، به پاس توانمندی های خراسان شمالی، در بجنورد استقرار یابد.

وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی به عنوان استانی کم برخوردار شناخته می شود، افزود: علیرغم این محرومیت، وجود هنرمندان، عاشقان و افراد متعهد، ظرفیتی است که سبب شده تا ما این جشنواره را میزبانی کنیم.

شجاعی با تقدیر از عملکرد حوزه هنری برای پرورش هنرمندان متعهد و تولید محصولات هنری انقلابی، گفت: این فعالیت باید توسعه یابد و پابرجا بماند.

وی با اشاره به توجه رهبر انقلاب به ظرفیت جوانان افزود: امروز شاهد نقش آفرینی در تولیدات فاخر هنر انقلابی ارزشمند هستیم و البته در بیانیه گام دوم انقلاب هم، محور و عامل اصلی حرکت، جوان مومن و انقلابی تعیین شده است.

وی با اشاره به تاثیر زبان هنر در انتقال مفاهیم و ارزش ها گفت: کاریکاتور و کارتون تاثیر هنرمندانه ای دارد و گاه یک کاریکاتور، می تواند بیش از چند ساعت سخنرانی و یا یک کتاب اثرگذار باشد.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: هنر می تواند جایگاه ویژه ای در انعکاس دغدغه های مردم و نداشته های جامعه ایفا کند.

رئیس حوزه هنری هم در این آیین، بر نقش تاثیرگذار هنر کاریکاتور در پاسخ دادن به توطئه ها و دسیسه های دشمنان و بدخواهان تاکید کرد.

محسن مومنی شریف اظهار داشت: انتقاد راسخ و شجاعانه هنرمندان، پاسخی به مخالفان و دشمنانی است که از عناد، ابایی ندارند.

وی افزود: کاریکاتور ایران، شهرت جهانی دارد و شهامت هنرمندان کاریکاتور ایران در جهان، افتخارانگیز است.

وی با بیان اینکه هنر کاریکاتوریست های ایران مورد توجه آزادی خواهان دنیا است، گفت: هنر باید حرکت ساز باشد، زیرا اکنون دشمن تلاش دارد تا در ایران ناامیدی را رواج دهد تا انقلاب به اهداف خود دست نیابد.

وی اظهار داشت: حوزه هنری خراسان شمالی برای توسعه فعالیت ها، با ضعف نسبی در زیرساخت ها روبه رو است و در این زمینه تلاش داریم تا زیرساخت ها فراهم شود.

رئیس حوزه هنری با تاکید بر جایگاه ویژه کاریکاتوریست های بجنورد در عرصه ملی و بین المللی گفت: بجنورد، کانون برجسته کاریکاتور کشور است.

در این آیین از ۱۹ هنرمند برگزیده جشنواره تقدیر شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.