مردم مرکز استان خراسان شمالی با اجتماع در این میدان، برافراشتن پرچم های سبز «لبیک یامهدی» و پخش شربت و شیرینی، سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) را جشن گرفته و با منجی عالم بشریت، تجدید عهد و پیمان کردند.  

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در این آیین در سخنانی گفت: قدرت های بزرگ در حال احتضارند، آمریکا به احتضار درآمده، انگیس آشفته شده و فرانسه در مدیریت خود گرفتار شده است و این به معنای این است که قانون بشری منهای دیانت در دنیا به آخر خط رسیده است.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی اظهار داشت: باید کاری کنیم که تبعیت از امام، فرهنگ شود.  باید همگام با ولایت پیش برویم، نه عقب تر و نه جلوتر.  تقدم و تاخر از ولایت در اسلام پذیرفته نیست و باید همراه و همگام با امام گام برداشت.

امام جمعه بجنورد افزود: انقلاب ما که به گفته رهبری، خون‌آورد شهیدان است، چهل سال پایداری کرده است، با وجود تهدیدها، تحریم ها و تهاجم ها، سرافراز پیش رفته است و این نشان از مدیریت سالم و صالح دارد.

وی، امام زمان(ع) را ذخیره عالم هستی خواند و گفت: باید با تبعیت از ولایت، خود را برای ایجاد تمدن آرمانی اسلام به سردمداری حضرت حجت (ع) آماده کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: تمدن سازی بدان معنا است که انسان خود را از آلودگی ها حفظ کند و تلاش داشته باشد تا جامعه و پیرامون خود را اصلاح کرده و سامان دهد.

مدیر مرکز بنیاد مهدویت خراسان شمالی هم در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: این آیین در سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شده است.

حجت‌الاسلام موسی دانش‌طلب اظهار داشت: مرکز بنیاد مهدویت با همراهی سایر مجموعه‌های فرهنگی، برای برگزاری جشن بیعت اقدام کرده است.

وی از سفر چند نفر از اساتید حوزه به استان خبر داد و افزود: این اساتید مرکز تخصصی مهدویت قم هفته آتی، در مرکز استان حضور می‌یابند و در مراکز مختلف دانشگاهی و مدارس نسبت به برگزاری برنامه های مختلف اقدام می کنند.  

نهم ربیع‌الاول روز آغاز امامت حضرت مهدی(عج) است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.