محمود قنبری روز سه شنبه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با بیان این مطلب اظهار داشت: سند اشتغال استان جمع بندی و تدوین شده است که در اختیار اعضای کارگروه قرار خواهد گرفت تا پس از بررسی و مطالعه، در خصوص آن نظر بدهند.

وی با بیان اینکه وضعیت برخی واحدهای تولیدی استان مطلوب نیست، اظهار داشت: در جلسات رفع موانع تولید، بخش خصوصی قوی ظاهر نمی شود و بسیاری از واحدهای تولیدی ما از لحاظ عملی، تخصص و تجربه کارآمد نیستند و حتی اصول اولیه سرمایه گذاری را نیز نمی دانند.

وی اظهار داشت: اگر از نخستین روزی که متولیان مجوز صادر می کنند این موارد را بررسی کنند که یک سرمایه گذار تا چه اندازه آموزش دیده و به اصول کار، آگاه است این مشکلات به وجود نخواهد آمد.

قنبری با بیان اینکه عمده تولید کنندگان توان پرداخت بدهی های خود به بخش های مختلف را ندارند، اظهار داشت: بخش خصوصی در خراسان شمالی ضعیف است و اتاق بازرگانی، تعاون و اصناف باید به توانمندسازی بخش خصوصی کمک کنند.

دستگاه‌ها از اجرای مصوبات سفر رییس جمهوری طفره نروند

معاون هماهنگی امور اقتصادی خراسان شمالی به ارائه گزارش مصوبات سفر رئیس جمهوری در این کارگروه اشاره کرد و گفت: پیگیری مصوبات سفر به گروه سرمایه گذاری اقتصاد و دارایی محول شده و لازم است تا این گروه کاری با دستگاه های مربوط نشست داشته باشد و اگر در برخی موارد موفق به اخذ نتیجه نشد اعلام شود تا برای حصول نتیجه کمک کنیم.

قنبری اظهار داشت: در جلسه بعدی باید نتیجه مصوبات سفر ریاست جمهوری گزارش شود و این که برخی می خواهند از اجرای مصوبات شانه خالی کنند قابل قبول نیست.

وی از اعضای گروه خواست تا به سرمایه گذاران واقعی کمک کنند و افزود: در شرایطی که استان دربه‌در به دنبال سرمایه گذار واقعی می گردد،  لازم است برخی همکاری ها در این مسیر افزایش یافته و امور تسهیل شود.

قنبری با اشاره به رتبه دوم استان در زمینه تسهیلات اشتغال زایی در کشور، اظهار کرد: تیتر شدن برخی اطلاعات غلط در برخی روزنامه ها، نمی تواند کار بزرگی را که در استان در زمینه جذب تسهیلات اشتغال زایی انجام شده است، زیر سئوال ببرد.

غیبت ۵۰ درصد اعضا در کارگروه اشتغال استان  

حسن پارسی‌پور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی با انتقاد از غیبت ۵۰ درصد از مدیران عضو در نشست کارگروه اشتغال، اظهار داشت: اسامی این مدیران در شورای برنامه ریزی و توسعه استان اعلام خواهد شد.

رئیس گروه سرمایه گذاری اقتصاد و دارایی خراسان شمالی نیز گفت: ۱۳ تفاهم نامه در زمینه مصوبات سفر ریاست کاروان تدبیر و امید در استان توسط استانداری و دستگاه های اجرایی امضا شده است.

هادی حسینی افزود: از ۹۳ موضوع مطرح شده در تفاهم نامه ها ۵۹ موضوع توسط دفتر رئیس جمهوری در قالب ۸۳ پروژه و ۱۲۳ طرح کلی و جزئی ابلاغ شده است.

وی اظهار داشت: ارزش پروژه های مصوبات سفر کاروان دولت تدبیر و امید به خراسان شمالی ۲۰۰ هزار میلیارد ریال است و سهم سازمان صنعت، معدن و تجارت ۳۷ پروژه با اعتبار ۷۴ هزار و ۲۰۳ میلیارد ریال است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی نیز گفت: از سال گذشته تاکنون پنج هزار و ۷۰ طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری در استان تسهیلات دریافت کرده اند.

حسن نوری افزود: بانک ها در مجموع هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به طرح هایی که قرارداد آن ها منعقد شده، پرداخت کرده اند.

وی گفت: ۱۰۹ نفر از دریافت کنندگان تسهیلات مشاغل روستایی نیز با وجود دریافت وام، به تعهدات خود در اجرای طرح ها عمل نکرده اند که به آن ها اخطار داده شده و در صورت بی توجهی، باید تسهیلات را با سود ۱۸ درصد بازگردانند.

نوری ادامه داد: تاکنون به این طرح ها ۱۹۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

دومین سفر کاروان تدبیر و امید به خراسان شمالی در تیرماه امسال انجام شد.

در این سفر ۱۳ تفاهم نامه مشتمل بر ۹۳ موضوع مختلف منعقد شد که بخش عمده آن ها مربوط به ارتقای زیرساخت های خراسان شمالی بود.

خراسان شمالی در برخی از شاخص های توسعه مانند تولید و درآمد در رتبه های انتهایی جدول شاخص های کشوری قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.