جواد عمادیان‌فر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به‌تازگی مجوز افزایش متمم ساخت مسکن برای محرومان استان از ۴۵۰ واحد به سه هزار و ۲۰۰ واحد، در نشستی با حضور معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی، دریافت شده است.  

وی با بیان اینکه پیش از این، سهم استان از تفاهم با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ساخت ۴۵۰ واحد مسکونی بود، اظهار داشت: بر اساس تفاهم میان وزارت راه و شهرسازی و ستاد اجرایی فرمان امام،  ۵۰ هزار واحد برای قشر محروم کشور ساخته می شود که سهم این استان سه هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین است.

وی با بیان اینکه از این تعداد، سه هزار واحد در شهر بجنورد،  ۱۰۰ واحد در شهر شیروان و ۱۰۰ واحد در شهر اسفراین ساخته می شود، گفت: زمین مورد نیاز برای این طرح مشخص و اختصاص یافته و کار اجرایی آن به زودی آغاز می شود.

ساخت ۳۴۰۰ مسکن طرح اقدام ملی در استان

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: طرح اقدام ملی در سطح کشور برای ساخت مسکن در دستور کار است که در این استان هم سه هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در پنج شهرستان ساخته می‌شود.  

عمادیان فر اظهار داشت: این تعداد واحد در شهرهای بجنورد، اسفراین، فاروج، گرمه و جاجرم در قالب ساخت مشارکتی اجرایی می شود.

وی در باره برنامه ها برای تامین مسکن اقشار کم درآمد در استان، گفت: امسال هزار و ۴۵۰ واحد مسکونی برای این قشر اجرایی می شود.

وی افزود: بر اساس تفاهم میان وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۰ هزار واحد برای اقشار کم درآمد ساخته می شود که سهم این استان ساخت هزار واحد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی در باره پروژه های مسکن مهر استان نیز اظهار داشت: از ابتدای امسال ۵۰۸ فقره کارت قسط در این خصوص صادر شده است.

عمادیان فر گفت: تاکنون در اسفراین ۲ هزار و ۸۳۴ واحد، بجنورد ۱۶ هزار و ۹۷۷ و شیروان چهار هزار و ۱۹۷ و در مجموع ۲۴ هزار و هشت واحد اجاره نامه مسکن مهر صادر شده و ۱۹ هزار و ۴۳ واحد فروش اقساطی شده است.

وی با بیان اینکه هنوز هزار و ۷۶۰ واحد مسکن مهر در استان ناتمام مانده است، افزود: در اسفراین پروژه عمران دلاور با ۲۰ واحد، ۸۸ درصد رشد دارد و پروژه عمران همت نور با ۱۲ واحد ۹۲ درصد پیشرفت دارد که در نیمه دوم امسال افتتاح می شود.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.