به گزارش ایرنا،  پیمان فیضی اظهار داشت: یک نفر از مسموم شدگان زن و مابقی مرد بوده اند.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در روزهای گذشته سه نفر از مسموم شدگان فوت شده اند که احتمال افزایش این آمار وجود دارد.

وی نسبت به پرهیز از استفاده مشروبات الکلی و متانول به صورت جدی هشدار داد، و خاطرنشان کرد: مصرف مشروبات الکلی علاوه بر عوارض جبران ناپذیری که برای سلامتی انسان دارد از نظر شرع اسلام هم حرام است.

فیضی با اشاره به علائم پس از مصرف الکل آغشته به متانول، گفت: فرد مصرف کننده ۶ تا ۲۴ ساعت پس از مصرف به علایمی نظیر منگی، تهوع و استفراغ، افت سطح هوشیاری و کاهش دید دچار می شود.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: افرادی که در روزهای اخیر الکل مصرف کرده و به علائم اشاره شده دچار شده اند، در کمترین زمان ممکن با حضور در بیمارستان ها نسبت به درمان اقدام کنند تا عوارض و لطمات جبران ناپذیر پیشگیری شود.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی خراسان شمالی هم پیشتر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا سن افراد مسموم شده ناشی از مصرف الکل در این استان را ۱۶ تا ۴۰ سال گزارش کرده بود.  

دکتر تقی دولت آبادی به دیگر افرادی که بر اثر مصرف الکل دچار مشکل شده اند توصیه کرده بود که بدون فوت وقت، هرچه زودتر برای درمان به بیمارستان مراجعه کنند.

اواخر تابستان پارسال نیز ۲۴ نفر در شهرستان های بجنورد و شیروان در خراسان شمالی بر اثر مصرف مشروبات الکلی مسموم شده بودند که منجر به مرگ ۲ تن از آنان شد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.