به گزارش ایرنا، ولی‌الله حیاتی روز یکشنبه در همایش وقف و رسانه استان اظهار داشت: باید تلاش شود تا با سرمایه‌گذاری پایدار و افزایش بهره وری موقوفات، بهره برداری از آن،  از وضعیت سنتی و روزمرگی خارج شده و برای آن، ارزش افزوده ایجاد شود.  

وی  با بیان اینکه کمک به نیازمندان باید مورد توجه قرار گیرد افزود: تحقق نیت واقف باید به دقت مورد توجه باشد و تلاش کنیم تا اعتماد مردم برای وقف کردن به دست آید.  

حیاتی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ۱۳ آبان و سالروز تسخیر لانه جاسوسی اظهار داشت: امروز عزت ایران به تمام دنیا نمایش داده شده است و آمریکا با تمام توطئه ها نتوانسته است در انقلاب خدشه ایجاد کند.

وی گفت: مردم ما فردا، با حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان ماه، این پیام را به جهان می رسانند که با وجود تهدید ها،  تحریم ها، کمبودها و کاستی ها در ادامه راه امام(ره) و شهدا، استوار و ثابت قدم هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی ماندگار همیشه تاریخ است اظهار داشت: در روز ۱۳ آبان ماه، با وجود نوپا بودن انقلاب، جوانان انقلابی پوزه آمریکا را به خاک مالیدند و تومار استکبار را در هم پیچیدند.  

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی هم در این آیین گفت: در یک سال گذشته، هزار و ۸۶۹ فقره قرارداد اجاره ای تنظیم  و در این مدت ۲ هزار و ۵۵۴ مورد بازدید از رقبه های استان انجام شده است.

حجت الاسلام عظیم آسوده، با اشاره به طرح کشت زعفران در موقفه های فاروج اظهار داشت: پیش بینی می شود با اجرای این طرح، ۶ میلیارد ریال درآمد کسب شود همچنین با اجرای طرح جامع که شامل طرح هایی چون پرورش ماهی و توسعه باغ های گل محمدی است، درآمد به بیش از ۳۰ میلیارد ریال می رسد.  

وی بر احیای موقوفه و توسعه سرمایه گذاری تاکید کرد و افزود: در یک سال گذشته برای ۳۰۰ رقبه استان سند مالکیت صادر شده است و امید می رود با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، بتوانیم برای سایر موقوفات سند مالکیت دریافت کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، تربیت حافظ قرآن کریم، حمایت از نخبگان، سرمایه گذاری در زمینه انرژی خورشیدی و سایر طرح های عمرانی را از اقدامات در دست پیگیری در این اداره کل عنوان کرد.

خراسان شمالی پنج هزار و ۶۳۷ موقوفه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.