رئیس هیات کشتی خراسان شمالی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به آغاز تمرینات این ۲ کشتی گیر از روز دوشنبه در بجنورد، اظهار داشت: گنو پتریاشویلی، قهرمان سه دوره کشتی آزاد سنگین وزن جهان و دارنده نشان طلای سال های ٢٠١٧، ٢٠١٨ و ٢٠١٩ مسابقات جهانی کشتی است که به تیم اترک خراسان شمالی پیوست.

عیسی پورنادری، همچنین به پیوستن احمدنبی گوارزاتیلوف به تیم کشتی اترک اشاره کرد و افزود: این کشتی گیر نیز اهل داغستان روسیه است که با دوبنده تیم ملی آذربایجان در مسابقات بین المللی شرکت می‌کرد و اکنون در ترکیب تیم اترک قرار گرفته است.

پورنادری حضور این دو کشتی گیر و برگزاری مسابقات لیگ برتر کشتی در خراسان شمالی را فرصت مغتنمی برای ارتقای کشتی استان دانست و گفت: لیگ کشتی از جهاتی شبیه عرصه شطرنج است که چیدن درست یا نادرست مهره ها می تواند به برد و باخت تیم ها کمک کند.

وی با تقدیر از تلاش های بی وقفه استاندار خراسان شمالی در خصوص حضور استان در عرصه کشتی قهرمانی، گفت: این حمایت ها موجب نشاط و سرزندگی کشتی‌گیران خراسان شمالی شد و حمایت های همه جانبه نماینده عالی دولت در استان موجب شده تا دیگر مسئولان استان نیز پای کار بیایند.

رئیس هیات کشتی خراسان شمالی با اشاره به نخستین تجربه حضور این استان در مسابقات لیگ برتر کشتی، افزود: این امر موجب رونق کشتی و فراهم شدن زیرساخت های لازم برای کشتی خراسان شمالی می شود.

وی با اشاره به تمرینات مشترک کشتی گیران تیم اترک و کشتی گیران بومی گفت: حضور کشتی گیران مطرح جهان در استان،  سطح فنی کشتی گیران بومی استان را نیز بالا می برد و هم چنین برگزاری مسابقات لیگ درآمد کشتی گیران را افزایش خواهد داد.

 پورنادری اظهار داشت: حمایت های استاندار، پیگیری هایی که انجام شده است و ظرفیت کشتی خراسان شمالی موجب شد تا مکاتباتی با فدراسیون در راستای برگزاری جام باشگاههای جهان در خراسان شمالی داشته باشیم و احتمال برگزاری این مسابقات در خراسان شمالی زیاد است.

تیم نام آوران اترک خراسان شمالی ۱۸ کشتی گیر دارد که پنج تن آنان بومی این استان هستند.

اترک، فردا، نهم آبانماه، در قالب مسابقات لیگ برتر کشتی،  میزبان تیم آسانسور بهران خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.