جواد نظری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قرار بود تا مهر امسال، قسط اول واحدهای آسیب دیده از سیل، به بانک پرداخت شود اما اکنون بر اساس آمار بنیاد مسکن استان،  بازسازی منازل آسیب دیده از بارندگی ها، هزار واحد از برنامه عقب است.

وی افزود: در زمینه اقدامات انجام شده برای بازسازی منازل آسیب دیده، میان آمار بانک و بنیاد مسکن، هزار واحد اختلاف وجود دارد که بنیاد مسکن استان مکلف شده تا دو هفته دیگر، بازسازی این منازل را به برنامه برساند.  

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: بر این اساس تا اول آبان ماه باید قسط اول تمام پرونده های معرفی شده به بانک،  آزاد شود؛  در غیر این صورت نمی توانیم تا پایان امسال به اهداف خود، که بازسازی تمام واحدهای مسکونی خسارت دیده است، دست یابیم.

نظری افزود: از سویی بارندگی های پاییزه امسال نیز آغاز شده است و در روستاهای سخت‌گذر، به علت بارندگی ها در عمل امکانی برای ساخت و ساز وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، در بارندگی های سیل‌آسای بهار امسال، ۶ هزار و  ۴۵۰ واحد مسکونی در خراسان شمالی نیاز به بازسازی پیدا کرد که ۴۴۵ واحد شهری و مابقی روستایی است.  

۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.