اسماعیل قربانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بدون اشاره به میزان طلاق ثبت شده در نیمه نخست امسال اظهار داشت: پدیده طلاق، در ۱۰ سال گذشته نسبت به دیگر استان ها افزایش داشته که این موضوع هم اکنون، چالش برانگیز شده است.

وی افزود: رفع این چالش همکاری دستگاه های حاکمیتی،  دولتی و خصوصی را در این استان می طلبد تا با ورود به‌هنگام، درست و تاثیرگذار بتوان این روند را کاهش داد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر مشاوره های ازدواج می تواند تاثیر خوبی در روند طلاق داشته باشد و به همین منظور هفت مرکز دولتی و ۱۳ مرکز غیر دولتی استان در مورد مشاوره طلاق فعال هستند.

قربانی در مورد مهم ترین علت های طلاق در خراسان شمالی نیز گفت: طلاق، اعتیاد هر یک از دوطرف و روابط فرازناشویی از مهم ترین علل طلاق است که پس از آن فقر و فشار اقتصادی و همچنین نداشتن مهارت های زندگی در رتبه های بعدی قرار دارد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی نیز دوشنبه هفته جاری در آیین افتتاح سامانه «تصمیم کاهش طلاق» در بجنورد از آهنگ رشد آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق در این استان ابراز نگرانی کرده است.

ملیحه یغمایی گفته است: اگر چه جای خوشوقتی است که خراسان شمالی امسال رتبه نخست کشور در شاخص ازدواج را به خود اختصاص داده است اما از اینکه در طلاق هم از رتبه ۱۶ کشور به رتبه ۸ رسیده است، نمی توان نگران نبود.

وی با تاکید بر اینکه همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، اظهار کرده است: درست است که مداخلات تخصصی ما برای خانوده های در معرض طلاق ضرورت دارد اما ضروری تر از آن، ارائه آموزش های لازم برای پیشگیری از طلاق است.

یغمایی افزوده است: خراسان شمالی استانی راهبردی است که در مسیر تردد میلیون ها مسافر قرار دارد و بسیاری از آسیب های اجتماعی ریشه در همین ترددها دارد و از سویی تنوع فرهنگ ها و تفاوت فرهنگ ها نیز آسیب های زیادی را دامن می زند.

امسال رتبه خراسان شمالی در طلاق از رتبه شانزدهم به هشتم رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.