به گزارش ایرنا بهروز یاری، سه‌شنبه در جمع خبرنگاران استان با اشاره به استفاده از کشتی‌گیران آماده برای حضور در رقابت های لیگ برتر کشتی، اظهار داشت: کادر فنی و برخی بازیکنان حاضر در این تیم از استعدادهای برتر و سرمایه های کشتی کشورمان محسوب می شوند.
وی افزود: انعقاد قرارداد این تیم فقط در یک روز انجام شد و هنوز کشتی‌گیری جذب نشده بود در قرعه کشی لیگ شرکت کردیم تا بتوانیم در این دور از رقابت ها حضور یابیم و در نهایت تیم نیم‌ساعته بسته شد.
یاری با اشاره به اولین رقابت این تیم در قالب مسابقات لیگ برتر که دوم آبان با تیم ایران‌مال برگزار می شود، خاطرنشان کرد: تیم رقیب همواره در رقابت های آزاد و فرنگی در سکوی اول قرار داشته و بنابراین حتی اگر این رقابت را واگذار کنیم از ارزش های بازیکنان ما کم نمی شود زیرا که در رقابت های بعدی جبران کرده و به طور حتم صعود خواهیم کرد.
وی گرم کردن تنور مسابقات با حضور کشتی‌گیران خارجی را از سیاست های فدراسیون کشتی دانست و گفت: بر این اساس ۲ کشتی‌گیر شامل پتریاشویلی از گرجستان در وزن ۱۲۵ کیلو و احمدنبی گوارزاتیلوف از آذربایجان در وزن ۶۱ کیلوگرم به تیم اترک افزوده می‌شوند.
سرمربی تیم کشتی اترک خراسان شمالی با اشاره به بسیج تمام سرمایه های استان برای موفقیت این تیم، اظهار داشت: ما نمی خواهیم هیچ پولی از استان را هدر بدهیم.
وی از حضور تیم اترک در رقابت های باشگاه های جهان نیز خبر داد و افزود: در این رقابت ها قهرمانان اصلی ما که توان و لیاقت خوشحال کردن مردم استان داشته باشند، به کار گرفته خواهند شد.

یاری با اشاره به نزدیکی سطح روانی بازیکنان بومی و غیربومی، یادآور شد: حضور ۱۵ روزه ما در بجنورد نشان از آن دارد که گرچه نمی توان آینده را پیش بینی کرد ولی ما تمام تلاش خود را برای گرفتن امتیاز و صعود به کار می بندیم.
وی امکانات و زیرساخت های خراسان شمالی بعد از جدا شدن از خراسان بزرگ را مناسب دانست و گفت: این خطه به واسطه سابقه بالا در کشتی کشور ریشه دار است و با درایت و  حمایت استاندار خراسان شمالی، موفقیت خوبی را کسب خواهد کرد.

مدیرفنی تیم کشتی اترک خراسان شمالی نیز با اشاره به ضرب الاجل رساندن تیم به لیگ برتر، خاطرنشان کرد: تیم اترک هفتمین تیمی بود که در قرعه کشی مسابقات لیگ برتر ثبت نام کرد.
محمد طلایی به هواداران این تیم قول داد که نه تنها در ردیف چهار تیم برتر لیگ قرار خواهدن گرفت بلکه در میان این چهار تیم نیز از مدعیان اصلی خواهند بود.
وی افزود: هم اینک ۱۵ کشتی گیر با این تیم قرارداد بسته اند که پنج تن آنها بومی هستند که در دور رفت، دوم آبان با تیم ایران‌مال و ۹ و ۱۰ آبان نیز با تیم آسانسور بهران از تیم های قدرتمند کشتی کشور، رقابت خواهند داشت.

رئیس هیات کشتی خراسان شمالی نیز وجود برخی ناهماهنگی ها را از دلایل به تاخیر افتادن برگزاری اولین دیدار تیم دانست و گفت: حمایت تمام قد استاندار خراسان شمالی در شکل گیری این تیم بسیار موثر بود که جای قدردانی دارد.
عیسی پورنادری با اشاره به وجود سالن و زیرساخت های کشتی در استان از گذشته تا امروز، خاطرنشان کرد: علیرغم آماده نشدن سالن ۶ هزار نفره ۱۹ مهر بجنورد و سالن سه هزار نفره شیروان، آمادگی زیرساختی برای برگزاری رقابت های لیگ در استان وجود دارد.
وی افزود: البته کمبودهایی نیز داریم ولی تلاش خواهیم کرد از داشته ها و اندوخته هایمان بهترین استفاده را داشته باشیم.
پورنادری با اشاره به جذب کشتی گیران جوان در تیم، اظهار داشت: کشتی گیران در نوبت تمرینی بزرگسالان تمرین و مسابقه می دهند و حریف تمرینی دارند تا حداکثر استفاده را از این نیروها داشته باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.