امین کشوری، یکشنبه در گفت و گو خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این حادثه حدود ظهر امروز به وقوع پیوست که به دلیل سخت گذر بودن منطقه، بلافاصله با اورژانس هوایی شهرستان سبزوار در استان خراسان رضوی هماهنگی شد که بالگرد آنان به فاصله ۱۵ دقیقه به محل حادثه رسید و با تلاش امدادگران، مرد جوانی که در زیر آوار سنگ و خاک گرفتار شده بود، از زیر آوار بیرون کشیده شد.

وی  افزود: مصدوم حادثه که از ناحیه لگن دچار شکستگی شده بود با بالگرد به بیمارستان امام خمینی (ره) اسفراین انتقال یافت که حال عمومی وی رضایت بخش است.
استفاده از شیوه های غیراصولی و رعایت نکردن موارد ایمنی در برداشت غیرمجاز سنگ سرب و روی از معدن آلبلاغ اسفراین، از ابتدای امسال منجر به وقوع ۲ حادثه ریزش کوه و مرگ ۲ نفر در این منطقه شده است.

برداشت غیرمجاز از معدن تازه یافته شده سرب و روی آلبلاغ اسفراین، که در منطقه ای با همین نام واقع است، از ابتدای امسال با هجوم سودجویان به این منطقه همراه شد که با ورود شورای تامین خراسان شمالی در اواخر اردیبهشت ماه، این ناحیه از حضور سودجویان پاکسازی شد ولی اینک پس از گذشت چند ماه با حضور مجدد برخی افراد محلی و غیرمحلی، برداشت غیرمجاز از این معدن مجددا افزایش یافته است.
این معدن که در ارتفاعات سخت گذر آلبلاغ در منطقه حفاظت شده ساریگل قرار دارد، زیر مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست است و همین امر موجب شده تا سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی تا کنون در ثبت آن ناکام بماند ولی به‌تازگی وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز مطالعات و اکتشافات اولیه بر روی این منطقه معدنی را برای ایمیدور صادر کرده است.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.