معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین در این بازه زمانی، ۶۷ نفر از ورزشکاران استان در رشته های مختلف جودو، کوراش، فوتبال، فوتسال، ووشو، کبدی، اسکیت، بوکس، بدمینتون، سنگنوردی و قایقرانی نیز به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

وی یادآور شد: در این میان با توجه به اهمیت حوزه آموزش و نگاه ویژه ای که به این حوزه داریم در مجموع ۷۸ دوره مربیگری و داوری نیز در رشته های مختلف ورزشی برگزار شده است.

بروحی با اشاره به میزبانی ۱۸ مسابقه کشوری و اردوی تیم ملی در این مدت، خاطرنشان کرد: ۷۹ مورد نیز اعزامی به مسابقات کشوری و منطقه ای و ۱۱ مورد مسابقات بین المللی و آسیایی داشته ایم که بیشترین آنها در تابستان امسال بوده است.

وی گفت: ۷۲ مسابقه استانی و دوستانه در این بازه زمانی برگزار شد که  این مسابقات در رشته های فوتبال بزرگسالان، امید، تیراندازی و کاراته بوده است.

معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی یادآور شد: هم اینک در استان بیش از ۲۹ هزار ورزشکار سازمان یافته داریم که در نیمه نخست امسال ۱۸ هزار و ۵۷۶ نفر نسبت به تمدید و یا برقراری بیمه ورزشی خود اقدام کرده و سازماندهی شده اند.

وی افزود: این در حالی است که از مجموع ۵۲ فدراسیون ورزشی فعال در سطح کشور، ۴۹ هیات در خراسان شمالی فعال و نیمه فعال است.

بروحی با اشاره به برگزاری ۶ مجمع انتخاباتی هیات های ورزشی در این مدت، گفت: هم اکنون ۱۸۵ باشگاه فعال در استان داریم.

وی به برنامه های هفته تربیت بدنی در استان نیز اشاره کرد و گفت: در این هفته ۱۴۹ برنامه ورزشی، فرهنگی و تفریحی در رشته های مختلف فوتبال، دو و میدانی، رزمی،  بومی و محلی، ورزش زورخانه ای و ورزش همگانی در استان برگزار می شود.

خراسان شمالی با بیش از ۸۶۳ هزار نفر جمعیت در  شمال شرق کشور واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.