مجتبی شکوری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود اقدامات متعددی در رابطه با جمع آوری مراکز عرضه غیر ایمن گاز مایع از جمله برگزاری چندین نشست در این باره، انجام شده است اما هنوز شاهد تخلف این مراکز هستیم.

وی گفت: این شرکت بارها دغدغه خود را در زمینه نبود امنیت لازم و مخاطرات جدی توزیع غیراستاندار گاز مایع اعلام کرده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان شمالی اظهار داشت: گاز مایع مختص به خانوارهایی است که از نعمت گاز طبیعی بهره مند نبوده و برای خوراک پزی باید از کپسول ۱۱ کیلویی گاز مایع استفاده کنند.

شکوری افزود: مراکز مذکور مجوز اولیه را از سازمان صنعتٰ معدن و تجارت با هدف انجام فعالیت با عرضه وسایل مسافرتی اخذ و به صورت غیرمجاز مبادرت به عرضه سیلندر گاز مایع می کنند.

به گفته وی، برای توزیع سیلندرهای گاز مایع به خانوارهای فاقد گاز طبیعی هم اکنون هفت مرکز تاسیسات سیلندر پرکنی در شهرستان های راز و جرگلان، بجنوردٰ شیروانٰ اسفراین و آشخانه فعال است.

وی افزود: براساس تصمیمات اتخاذ شده در ستاد سوختٰ،  سوخت ال.پی.جی در سبد سوخت حمل و نقل تعریف نشده است از این رو نمی تواند برای ایجاد جایگاه ایمن مجوز صادر کند.

سازمان صنعت، معدن و تجارت استان می گوید که نظارت بر فعالیت غیرمجاز واحدهای ال. پی. جی با اداره کل استاندارد است و اداره کل استاندارد مدعی است فعالیت واحدهای صنفی که اقدام به سیلندر پر کردن دارند باید توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت ممانعت شود.

اداره کل استاندارد بیان کرده است که چون مجوز واحدهای صنفی از طرف سازمان صنعت، معدن و تجارت صادر شده، جلوگیری از تخلف این واحدها هم با آن سازمان است.

جایگاه های سی. ان. جی به عنوان سبد سوخت مکمل برای مصرف در بخش حمل و نقل شهری و بین شهری ایجاد و در حال ارائه خدمات توسط 47 باب جایگاه درسطح استان هستند.
  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.