مهدی خطیب زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح در سال گذشته با صرف ۲ میلیارد ریال اعتبار در ۱۵ مدرسه شهر بجنورد اجرا شد و امسال متناسب با اعتبارات، در مدارس بیشتری اجرایی می شود.

سرپرست معاونت تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: هنوز وضعیت اعتباری برای اجرای پایگاه تغذیه سالم در مدارس استان مشخص نیست.

وی در ادامه گفت: با توجه به وجود برخی مشکلات در بوفه‌های مدارس، از خانواده‌ها انتظار می رود تخلفات را گزارش کنند.

خطیب زاده افزود: هرچند بوفه های مدارس توسط مدیران و مربیان بهداشتی نظارت می شود اما اولیا، در صورت هر گونه گلایه و یا شکایت از وضعیت بهداشتی و یا نامناسب بودن خوراکی های عرضه شده در مدارس، آن را به ما گزارش کنند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.  

وی تصریح کرد به قطع با هرگونه تخلف در زمینه عرضه مواد خوراکی در مدارس، برخورد می شود و هیچ گونه اغماض در این زمینه وجود ندارد و در سال گذشته هم برخورد ها و تذکرهای لازم به برخی مدارس داده شده است.  

وی گفت: از دادن آمار تخلفات و گزارش ها در زمینه عرضه مواد خوراکی ناسالم و یا غیربهداشتی معذور هستیم اما خانواده ها اطمینان داشته باشند که تخلف های حوزه بهداشت به‌جد رسیدگی می شود.

سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: برای مراقبت از سلامت دانش آموزان، آن دسته از بوفه های مدارس که اقدام به عرضه مواد غذایی ناسالم کنند، تعطیل می شوند.

به گزارش ایرنا، بیش از ۱۰۰ مراقب سلامت در مدارس استان فعالیت دارند که بر سلامت مواد خوراکی عرضه شده در بوفه مدارس نظارت دارند اما تعداد مراقبان سلامت کم است و هر مراقب چند مدرسه را زیر پوشش دارد.  

۱۶۵ هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه زیر نظر ۱۴ هزار معلم مشغول به تحصیل هستند.  

۷۱۸۵/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.