به گزارش ایرنا معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار شیروان روز دوشنبه در نشست پنجره واحد سرمایه گذاری و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این شهرستان با اعلام این مطلب گفت: در سالیان اخیر سطح گلخانه‌های این شهرستان از پنج هکتار به ۱۰ هکتار افزایش یافته که با تصویب ۲۰۰ هکتار گلخانه جدید در ۲ نقطه شهرستان، شاهد انقلابی در این زمینه خواهیم بود.

صمد ایزانلو شمار کنونی گلخانه های این شهرستان را ۲۳ واحد برشمرد و اظهار داشت: در این گلخانه ها محصولات متنوعی شامل نشاء، سبزی و صیفی‌، خیار، گوجه فرنگی، انواع گیاهان دارویی، کاکتوس، گیاهان گلدانی و آلوئه‌ورا کشت می شود.

وی با بیان اینکه ایجاد هر هکتار گلخانه برای ۱۰ نفر اشتغالزایی می کند، افزود: سالانه از سطح گلخانه های شهرستان شیروان ۷۵۶ تن محصول برداشت می شود که عمده محصول تولیدی آن خیار است و میزان آب مصرفی در گلخانه ها به ازای هر کیلوگرم محصول تولیدی یک دهم نسبت به فضای باز است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار شیروان در خصوص مشکلات واحدهای تولیدی شیروان نیز گفت: همه در تلاش هستند تا در چهارچوب قوانین و مقررات، واحدهای تولیدی را حمایت و به چرخه فعالیت اقتصادی بازگردانند.

ایزانلو، با بیان اینکه بانکها می توانند در رفع بیکاری و ایجاد اشتغال سهم عمده‌ای داشته باشند، افزود: همکاری بانک‌ها در ستاد تسهیل و رونق تولید مطلوب بوده است و در مقابل، واحدهای تولیدی نیز باید الزامات بانکی را در وصول بازپرداخت وام‌ها در موعد مقرر رعایت کنند.

وی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در چهارچوب قوانین و ضوابط، برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی گام برداشته و در این حوزه کوشا باشند.

در این نشست مشکلات چند واحد تولیدی شیروان بررسی شد و در خصوص رفع مسائل تسهیلات بانکی، آب واحدهای تولیدی و کشاورزی مصوباتی صورت گرفت.

۷۱۸۶/۵۱۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.