رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۶ تن از این دانش آموزان در سال تحصیلی جدید، پذیرش شده اند.

علی متقیان اظهار داشت: اغلب دانش آموزان با معلولیت شنوایی، از خانواده های کم درآمد هستند که حتی در تامین تجهیزات و اقلام مورد نیاز فرزندان خود با مشکل روبه رو هستند.

وی درباره مشکلات دانش آموزان ناشنوای استان گفت: هزینه های کاشت حلزون و خرید سمعک بسیار بالا است و خانواده ها معمولا توان تامین و پرداخت آن را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: برای کمک به خرید تجهیزات مورد نیاز دانش آموزان با نیازهای ویژه، امسال یک میلیارد ریال اعتبار از محل خدمات حمایتی سازمان آموزش و پرورش استثنایی و هزینه های توانبخشی اختصاص یافت که برای این دانش آموزان هزینه شد.

متقیان گفت: خیران هم در تامین هزینه ۲۰ سمعک کمک کرده اند.

وی با بیان اینکه نهادهای حمایتی هم اعتبار چندانی در این زمینه اختصاص نمی دهند، گفت: سمعک و یا تجهیزات برای کمک به شنوایی کودک، پس از چند سال استفاده باید تعویض شود و بعضا نیاز به تعمیر پیدا می کند از این رو این دانش آموزان نیازمند حمایت و توجه مستمر خیران و نهادهای حمایتی هستند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی اظهار داشت: ۶۰ تا ۷۰ درصد از ناشنوایی ها، علت ژنتیکی دارد و در این زمینه انتظار می رود خانواده ها از ازدواج فامیلی فرزندان خود جلوگیری کنند.

در استان خراسان شمالی ۵۹ مدرسه و کلاس خاص وجود دارد که هزار و ۳۰۰ دانش آموز در آنها مشغول به تحصیل اند. همچنین هزار و ۶۵۰ دانش آموز تلفیقی با مشکلات ویژه یادگیری هم وجود دارند که زیر پوشش آموزش و پرورش هستند.

۷۱۸۵/۵۱۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.