به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی، روز یکشنبه در دیدار از کشتزارهای کلزا در شهر زیارت شیروان اظهار داشت: کلزا در پایداری تولید موثر و از لحاظ تنوع کشت هم مفید است و از سویی با توجه به اینکه ۲ ماه گل دارد زمینه را برای پرورش زنبور عسل هم فراهم می سازد.

وی گفت: کشاورزان می توانند استقبال خوبی از کشت این محصول داشته باشند چرا که قیمت خرید آن به صورت تضمینی تعیین شده و ۲ برابر گندم قیمت دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی نیز گفت: کشت دانه روغنی کلزا یکی از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی است، اما به دلیل نبود کارخانه روغن کشی در این استان، محوصل کشاورزان برای فرآوری به نیشابور و استان گلستان حمل می شود.

عبدالله یوسفی اظهار داشت: امسال در خراسان شمالی ۹ هزار هکتار کلزای آبی و ۶ هزار هکتار به شیوه دیم کشت شده که کشت دیم این محصول بسته به شرایط آب و هوایی دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳ هزار هکتار از کشتزارهای استان زیر کشت کلزا رفته است، گفت: پیش بینی می شود تا ۱۰ آبان ماه، این سطح به ۶ هزار هکتار برسد و علاوه بر آن بخشی از کشتزارها نیز در بهمن و اسفندماه کشت خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شیروان نیز گفت: امسال سهمیه این شهرستان برای کشت کلزا هزار و ۳۰۰ هکتار تعیین شده که تاکنون با انعقاد قرارداد در سطح ۶۲۵ هکتار، ۳۹۰ هکتار زیر کشت رفته است.

رمضان امان‌زاده با اشاره به رشد سطح کشت کلزا در این شهرستان نسبت به پارسال، اظهار داشت: عمده کشت کشاورزان این شهرستان گندم و جو است که پنج هزار و ۷۵۰ هکتار آن مربوط به زمین های پایاب سد بارزو است.

شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد، افزون بر ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.

۷۱۸۶/۵۱۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.