به گزارش ایرنا؛ محمدعلی شجاعی با مشاهده برگزاری محل همایش ویژه زکات در سالنی کوچک با اجتماعی محدود که صندلی های آن نیز خالی بودند از این مسئله انتقاد کرد و گفت: نباید سالنی به این کوچکی برای کاری بزرگ همچون زکات اختصاص داده می شد.

 وی افزود: در چنین برنامه های که باید اقشار مختلف درگیر موضوع مهمی چون زکات باشند از ظرفیت آنها استفاده نمی شود.

 شجاعی با تاکید بر اینکه در این گونه امور باید مردم ما را همراهی کنند، خاطرنشان کرد: زکات واجب دینی است و علما باید آن را تبلیغ کنند ولی اگر قرار است اقشار دیگر همراه ما باشند باید در برنامه‌ها از آنها استفاده کرد.

 وی با بیان اینکه صندلی های خالی در این گونه جلسات معنای خوبی ندارد این امر را نشان دهنده نداشتن همت و نگذاشتن وقت برای انجام امور مهم دانست.

 استاندار خراسان شمالی با تاکید بر جایگاه رفیع اسلام در پیشرفت جوامع، خاطر نشان کرد: علی رغم اینکه دشمنان سعی دارند با تبلیغات نادرست اسلام را مانع پیشرفت تلقی کنند ولی هر جا که اسلام به معنای واقعی وارد شده پیشرفت داشته ایم.

وی با بیان اینکه آثار واجبات دینی برای امت اسلام بی نظیر است، گفت: اما این واجبات را از جمله زکات به درستی اجرا نکرده ایم در حالی که به عنوان یکی از مهم ترین برنامه های اقتصادی اسلام مطرح شده است.

 مقام عالی دولت در خراسان شمالی ارائه دستورالعمل برای فرهنگ سازی امر زکات در بین اقشار مختلف جامعه را مورد تاکید ویژه قرار داد و خاطر نشان کرد: با نگاه بلند رهبری می توانیم گام های سریع تر و بلندی در کشور برداشته و موفق شویم.

وی با بیان اینکه جمع آوری زکات، می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات  مختلف اجتماع باشد برای اجرای بهتر امور مربوط به زکاتا اعلام آمادگی کرد و اظهار داشت: آماده هستیم تا وظیفه خود را نسبت به این واجب دینی که بخشی از برنامه اقتصاد مقاومتی هم است انجام دهیم.

در این نشست که با حضور رئیس شورای زکات کشور و مدیرکل امور اجرایی زکات و نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی برگزار شد از استاندار، امام جمعه و جمعی از عاملان زکات تجلیل شد.
ط/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.