رئیس هیات نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: عابدین عابدی مقدم، حجت الاسلام رضا نوری، ملک محمد حسن زاده، محمدابراهیم عصمتی و سیدجواد ایلایی انتخاب و برای آنان حکم صادر شده است.

عابدین عابدی مقدم افزود: هم اکنون اعضای هیات نظارت شهرستان ها نیز در مرحله بررسی و تایید هستند که از سوی  هیات استانی انجام می شود.

سخنگوی هیات نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: همچنین هشت دفتر شهرستانی و ۱۱ حوزه مستقل بخش ها زیر نظر شهرستان ها داریم.

وی گفت: در آخرین انتخابات در این استان ۸۲۵ شعبه اخذ رای در این استان دایر بود که سه هزار و ۱۴ نفر ناظر نظارت بر حسن در انتخابات را بر عهده داشند.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی افزود: اگر در انتخابات پیش رو تعداد شعب و نیرو بیشتر نیاز باشد پاسخگو هستیم.

عابدی مقدم با بیان اینکه از آمادگی کامل برای نظارت بر برگزاری انتخابات برخوردار هستیم اظهار داشت: در این مدت با برگزاری کلاس های آموزشی و همچنین همایش ها نیروها را برای این امر مهم آماده کرده ایم و در روزهای نزدیک به انتخابات دو مانور انتخاباتی را نیز برای تمرین نیروها خواهیم داشت.

وی افزود: همچنین تمامی اقدامات لازم از جمله آموزش نیروهای برای بحث الکترونیکی شدن انتخابات نیز انجام شده است، هم اکنون برای هر روش برگزاری انتخابات آماده شده ایم.

وی از رصد کاندیداهای احتمالی خبر داد و گفت: تمامی حرکات و اقدامات کاندیداهای احتمالی بررسی خواهد شد و اطلاعات آنان جمع آوری و در صورت تخلف به آنان تذکر و یادآوری می شود و در زمان انتخابات تمامی تخلفات مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی با بیان اینکه ناظران امانت داران مردم هستند افزود: تلاش شده است تا از افراد مومن، امانت دار، متعهد و معتمد مردم برای بحث نظارت استفاده کنیم که اگر تخلفی در بین ناظران نیز وجود داشته باشد کنار گذاشته می شوند.

عابدی مقدم با بیان اینکه هم اکنون به دنبال مچ گیری نیستیم اظهار داشت: تمامی تحرکات افراد را رصد خواهیم کرد و بعضا برخی از گروه های سیاسی در استان تحرکاتی نیز داشته اند که تمامی عملکرد آنان توسط ستادهای مختلف از جمله پیشگیری مورد بازبینی و بررسی قرار می گیرد.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میاندوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری دوم اسفندماه به صورت همزمان در استان خراسان شمالی برگزار می شود.  

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج در این استان نیز با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارند.

با توجه به درگذشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده چهار دوره این استان در مجلس خبرگان رهبری در اردیبهشت پارسال، جایگزین وی نیز در انتخابات اسفندماه امسال برگزیده خواهد شد.  

۳۰۰۷/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.