کارشناس مسئول قرنطینه اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی روز شنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دامپزشکی استان در راستای صیانت از سرمایه های دامی، جلوگیری از انتقال بیماری ها و پیشگیری از مخاطرات بهداشتی، از خروج غیرمجاز دام و فرآورده های دامی جلوگیری و با آن برخورد می کند.  

ابراهیم تقوایی گفت: در این بازه زمانی،  ۵۳ راس دام سنگین، ۹۳۸ راس دام سبک، ۲۵۳ کندوی زنبور عسل، ۴۰ هزار و ۲۰۰ قطعه جوجه یک روزه، ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه پولت تخم گذار، پنج هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ زنده، ۹ سر اسب و هفت سر الاغ که بدون مجوز  دامپزشکی در حال حمل به مقصدهای مختلف بودند، در محورهای استان شناسایی و توقیف شده است.  

وی افزود: امسال قاچاق دام در استان شناسایی و گزارش نشده است و تخلف های مزبور، حمل بدون مجوز و یا تخلیه در محلی غیر از مقصد عنوان شده در بارنامه بوده است.

وی گفت: کدرهگیری که برای حمل دام صادر می شود، برای رانندگان متخلف غیرفعال شده است و این خاطیان، دیگر نمی توانند نسبت به جابه جایی دام اقدام کنند.  

کارشناس مسئول قرنطینه اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده، سالانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار راس دام سبک و حدود هفت هزار تا ۱۰ هزار راس دام سنگین بدون اخذ مجوزهای لازم از استان خارج می شود.  

بر اساس این گزارش در خراسان شمالی بیش از ۲ میلیون راس دام سبک و حدود ۶۰ هزار راس دام سنگین نگهداری می شود.

۷۱۸۵/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.