به گزارش ایرنا، هر چند مسئولان شرکت کننده در این کارگروه بر روی ویلچر نشستند و همانند معلولان در سطح شهر تردد کردند اما، همراهی  مسئولان با این قشر از جامعه در زمینه تردد با ویلچر موجب نشد که مشکلات آنها دست کم در زمینه آمد و شد در سطح شهر برطرف شود.

مدیر اداره بهزیستی فاروج در این زمینه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال برگزاری نشست کارگروه مناسب سازی به هفته بهزیستی نرسید و در نخسیتن روز از مردادماه بعد از تاخیر ۷ تا ۸ ماهه برگزار شد.

مریم وافری افزود: مهم ترین مصوبه این کارگروه تعهد شورای اسلامی شهر و شهردار برای تحقق ۵۰ درصدی مناسب سازی شهر فاروج بود.

وی با اشاره به اینکه به رغم تاخیر ۷ تا ۸ ماهه برگزاری کارگروه، مصوبات جلسه قبلی اجرایی نشده یا ناقص عملیاتی شده است،  افزود: یکهزار و ۲۰۰ شهروند معلول جسمی و حرکتی شهر  فاروج نگاهشان به مصوبات این جلسه است تا از لاک انزوایشان خارج شوند و به اجتماع برگردند و این تعداد منهای جمعیت سالمندان، زنان باردار، معلولان موقتی و ... است.

وی با اشاره به اینکه در روز برگزاری نشست کارگروه مناسب سازی مصوب شد، بهزیستی ظرف ۲۵ روز از زمان برگزاری جلسه، با حضور کارشناس راهنمایی و رانندگی و کارشناس کشوری مناسب سازی،  نقاط اولویت دار برای مناسب سازی را مشخص و به شهرداری ارائه کنند.

وی گفت: کارشناس کشوری مناسب سازی که خود از جامعه معلولان است با حضور در تمام نقاط شهر و به رغم تحمل سختی جابه جایی ها در این مسیر، میدانی نیازهای مناسب سازی  فضاهای لازم را اعلام کرد.

وی افزود: صورتجلسه این فعالیت ها ۲۴ مردادماه به صورت دستی به شهرداری ارائه شد و براساس مصوبه مجموعه شهرداری ۵ روز یعنی تا پایان مرداد ماه برای برگزاری جلسه  و جمع بندی اقدامات لازم فرصت داشتند تا فعالیت ها از ابتدای شهریور آغاز شود.

وافری گفت: چند بار هم از شهرداری در خصوص این مصوبه پیگیری شده اما پاسخی دریافت نکردیم.

بهزیستی نامه را دیر ارسال کرده است

نماینده شورای اسلامی فاروج در کارگروه مناسب سازی در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: مسئولان بهزیستی شهرستان شفاهی اعلام کرده اند طرح آماده نیست و بعد از آن هم طرح مکتوب به دست شورای شهر نرسیده است.

قدرت الله نامدارپور افزود: این کارها که با ۴ تا سیمان و آجر انجام می شود کار سنگینی برای شوراها نیست و قرار شد بعد از ارائه از سوی بهزیستی با نیروهای شهرداری هم این نقاط بررسی و اقدامات لازم انجام شود.

وی افزود:این کارهای کوچک را هم اگر انجام ندهیم که هم  به خودمان و هم مردم ظلم کرده ایم.

تلاش خبرنگار ایرنا برای مصاحبه با شهردار فاروج در این زمینه بی پاسخ ماند.

شهر فاروج با جمعیت بیش از ۱۲ هزار نفر در ۹۰ کیلومتری شرق بجنورد و در مسیر اصلی استان های شمالی به مشهد مقدس واقع است.

۷۱۸۷/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.