رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۱ هزار و ۹۷۴ دانش آموز پایه نهم استان سال تحصیلی گذشته انتخاب رشته کردند که شامل پنج هزار و ۸۱۱ نفر دختر و ۶ هزار و ۱۶۳ نفر پسر هستند و تاکنون بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ نفر دانش آموز پایه دهمی، ثبت نام کرده اند.

علیرضا زارع با بیان اینکه آمار دانش آموزن پایه دهم هنوز نهایی نشده است اظهار داشت: هدف و رویکرد ما، توسعه متوازن رشته های تحصیلی است و تا پایان برنامه ششم توسعه، باید نیمی از دانش آموزان متوسطه، به هنرستان ها هدایت شوند.

وی افزود: همچنان رشته های نظری مورد اقبال خانواده ها و دانش آموزان است و در استان هم آمار دانش آموزان رشته های نظری در پایه دهم امسال، بالاتر از هنرستان ها است.  

وی با بیان اینکه امسال ۶ هزار و ۶۴۳ نفر کلاس دهمی در شاخه نظری ثبت نام کرده اند تصریح کرد: ۵۷۵ نفر در رشته ریاضی و فیزیک، دوهزار و ۵۶۸ نفر در رشته علوم تجربی، سه هزار و ۴۰۸ نفر در رشته علوم انسانی و مابقی در رشته معارف ثبت نام کرده اند و هزار و ۲۴۵ نفر در رشته های کاردانش و هزار و ۶۴۲ نفر در رشته های فنی و حرفه ای جذب شده اند.  

زارع خاطرنشان کرد: بر این اساس تاکنون ۷۰ درصد دانش آموزان کلاس دهمی استان در رشته های نظری و ۳۰ درصد در رشته های هنرستانی ثبت نام کرده اند.

وی با اشاره به اینکه پارسال ۳۶ درصد از دانش آموزن پایه دهم، در هنرستان ها ثبت نام کرده بودند افزود: امسال ثبت نام دانش آموزان رشته علوم انسانی به میزان قابل توجهی زیاد شده است و نسبت به سال گذشته، یک و نیم برابر شده است البته علت آن افزایش ظرفیت پذیرش در این رشته در پایه دهم است.  

زارع خاطرنشان کرد: اکنون تجهیزات و امکانات در هنرستان های استان خوب و مناسب است و تلاش داریم تا ظرفیت های موجود در هنرستان ها بیشتر به خانواده ها و دانش آموزان معرفی شود.

وی گفت: در این زمینه در هفته مشاغل،  دانش آموزان پایه نهم از هنرستان ها بازدید می کنند تا با ظرفیت های رشته های فنی و حرفه ای و مهارتی آشنا شوند.  

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار داشت: امسال تلاش داریم تا دانش آموزان پایه دهم که تا کنون ثبت نام نکرده اند به هنرستان ها سوق یابند.

بر اساس این گزارش، ۱۶۵ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار مدرسه خراسان شمالی مشغول به تحصیل هستند.  

۷۱۸۵/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.