حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی چهارشنبه در همایش نقش روحانیت در دفاع مقدس ویژه طلاب و روحانیان استان اظهار داشت:  شهدای ما در خوبی‌ها و نیکی‌ها سرعت و سبقت داشتند و همین امر موجب سیادت و سروری آن ها شد.

وی  افزود: زمانی که دشمن به ما حمله کرد ملت ما هیچ گونه آمادگی برای دفاع نداشت ولی با مدیریت امام (ره) در آن شرایط بحرانی حماسه بزرگ تاریخی رقم خورد و ملت ایران سربلند از آن بیرون آمد.

خطیب جمعه بجنورد در خصوص نشانه های زندگی رزمندگان، اظهارداشت: سعادت، سرعت، سیادت و سبقت از نشانه های زندگی رزمندگان بود و شهدا جان دادند و عزت در دنیا برای آن ها حاصل،  استقلال برای ملت ما تضمین و جمهوری اسلامی هم تثبیت شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز در این همایش گفت: نقش روحانیت و مرجعیت در دفاع مقدس غیر قابل انکار است.

حجت الاسلام علی خادمی افزود: همه افتخار می کنیم در تنها نبردی که در این سرزمین مردم موفق به دفاع جانانه شدند و یک وجب از خاک ایران به دشمن داده نشد همین دفاع مقدس بود وگرنه در جنگ های قدیمی هر بار بخشی از خاک وطن از دست رفت.

وی با بیان این که در منظومه دینی آب و خاک و ملیت ملاک نیست و همه متعلق به امت واحدیم اظهار داشت: اگر از این سرزمین مانند نبردهای قبلی  بخشی جدا نشد دلیل آن پشتوانه فقهی و شرعی و دینی است.

 استان خراسان شمالی دارای حدود ۳ هزار شهید، شش هزار و ۶۱۳ جانباز و ۳۳ هزار رزمنده است که در سال‌های دفاع مقدس برای حراست از کشور و نظام جان‌فشانی کردند.

۷۲ تن از شهدای استان خراسان شمالی در زمان شهادت طلبه و روحانی بودند که به نسبت جمعیت این قشر در زمان جنگ تحمیلی در استان،   بیشترین شهدا را تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند.

ب/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.