سیدجلال موسوی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا و با بیان اینکه خرید گندم به صورت تضمینی از ۲۰ خرداد ماه آغاز شد و در ۳۱ شهریور ماه هم به پایان رسید، اظهار داشت: این میزان خرید  از هفت هزار و ۵۳۳ کشاورز انجام شد.

وی همچنین با بیان اینکه تاکنون ۲ هزار و ۷۷۲ میلیارد ریال وجه گندم خریداری شده، به کشاورزان پرداخت شده است، گفت: تنها رقم خیلی ناچیز از وجه گندم خریداری شده پرداخت نشده است.

امسال همزمان با پرداخت نقدی وجه کشاورزان مبلغی به عنوان کمک هزینه کرایه حمل به ازای هر کیلوگرم گندم به سلیوها با ظرفیت ذخیره سازی استاندارد پرداخت شد که اختصاص این مبلغ علاوه بر تشویق و تعامل این قشر با عوامل ذخیره سازی باعث افزایش امنیت غذایی و بهبود عملکرد فیزیکی روند خرید گندم از زمان خرید تا تحویل به کارخانجات برای تولید آرد شده است.

امسال ۱۴۶ هزار هکتار از کشتزارهای خراسان شمالی زیر کشت گندم رفته بود.

استان خراسان شمالی ۳۰۰ هزار تن ظرفیت برای ذخیره سازی گندم دارد که از این میزان ۷۵ هزار تن سیلوی بتنی، ۹۵ هزار تن سیلوی فلزی، ۹۵ هزار تن انبارهای مکانیزه و ۳۵ هزار تن انبارهای نیمه مکانیزه است.

هم اکنون ۶ کارخانه آرد هم در این استان فعالیت دارد.   

خراسان شمالی با جمعیت بیش از ۸۶۳ هزار نفر ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار کشتزار است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می‌کنند.

۳۰۰۷/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.